|
| کد مطلب: ۱۰۲۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد

سیگنال برای حمله به بی حجابها؛ تکرار فاجعه سفارت عربستان؟

حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان سیگنالی برای نیروهای خودسر( و به تعبیر او مردم مسلمان پاکباخته) فرستاده که نشان از علاقه او به تکرار اتفاقات تلخ گذشته دارد.

سیگنال برای حمله به بی حجابها؛ تکرار فاجعه سفارت عربستان؟

او نوشته است:

بی‌توجهی (و یا کم‌توجهی‌) مسئولان محترم نسبت به کشف حجاب برخی از خانم‌ها علاوه‌بر آن‌که نادیده گرفتن وظیفه‌ای است که در قانون برای آنها تعریف شده است، پایمال کردن حق مسلم توده‌های عظیم مردم این مرز و بوم نیز هست. این نارضایتی در ابراز نگرانی‌های پی‌در‌پی مردم به وضوح قابل مشاهده است. توده‌های عظیم مردم احساس می‌کنند که حق آنها از سوی یک اقلیت ‌اندک ‌و‌کم شمار پایمال شده است و حق دارند حق مسلم خویش را که مشروع و قانونی نیز هست مطالبه کنند.

 با توجه به تعهد و دلسوزی شناخته شده مسئولان محترم، تردیدی نیست که برای مقابله با هنجار‌شکنی مورد اشاره، طرح و برنامه‌ای دارند و از کنار پدیده پلشت کشف حجاب بی‌تفاوت عبور نخواهند کرد ولی باید برای مردم توضیح بدهند که چه طرح و برنامه‌ای را در دست اقدام دارند؟ و تا‌کنون کدام بخش از این طرح و برنامه را به اجرا در آورده‌اند؟ زیرا آنچه از ظاهر ماجرا استنباط می‌شود، کم‌توجهی نسبت به این پدیده زشت و پلشت است! این روال اگر ادامه داشته باشد، احتمال مواجهه با یک رخداد خسارت‌بار دور از انتظار نیست.
مردم مسلمان و پاکباخته ایران اسلامی بارها نشان داده‌اند که برای حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از گزند ناهنجاری‌ها با کسی تعارف ندارند! بنابراین بعید نیست اگر به این نتیجه (ولو غیر واقعی) برسند که دست‌اندرکاران امور برای مقابله با کشف حجابِ برخی از خانم‌ها از توان لازم برخوردار نیستند! و یا خدای نخواسته در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند! احتمالا خود برای مقابله با این هنجارشکنی که باورهای دینی و عفت و اخلاق جامعه را تهدید می‌کند، دست به کار شوند! و از آنجا که مقابله با این ناهنجاری در شرح وظایف چند دستگاه از هر سه قوه تعریف شده است، پیامدهای این‌گونه اقدامات که بیرون از مدیریت هوشمندانه مراجع ذی‌ربط صورت می‌پذیرد‌، خسارت‌بار خواهد بود. 
چنین رهنمودهایی اصلا تازه نیست و تقریبا در همه 44سال گذشته نمونه های آن وجود داشته. حمله به تجمعات دانشجویی ، یورش به میتینگ ها، حمله به چهره های سیاسی حتب با مهر نماز( به لاریجانی در قم)، تجمع توهین آمیز در برابر آیت الله جوادی آملی و نیز حمله به سفارتخانه های انگلیس و عربستان از این نمونه است.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین