|
| کد مطلب: ۱۰۱۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد

واشنگتن: به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد

مقامات آمریکایی و اوکراینی به صورت چندجانبه گفتگو کردند و واشنگتن به کیف وعده داد که به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

واشنگتن: به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد
منبع: مهر |

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد که «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا به همراه «ژنرال مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور با مقامات اوکراینی در مورد ادامه حمایت واشنگتن از اوکراین همزمان با ادامه جنگ گفتگو کردند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که این دو مقام آمریکایی با «آندری یرماک»، رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین، «الکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع و «ژنرال والری زالوژنی»، فرمانده نیروهای مسلح گفتگو کردند.

براساس این بیانیه، در گفتگوی مقامات اوکراینی و آمریکایی، مقامات کیف در مورد شرایط جاری در میدان نبرد اطلاعاتی را ارائه دادند و از تداوم ارائه کمک‌های امنیتی آمریکا قدردانی کردند.

در این بیانیه آمده است: «مقامات ایالات متحده بر حمایت بی دریغ از اوکراین به دلیل دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود تأکید کردند.»

در این بیانیه آمده است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز در پایان به این تماس چندجانبه پیوست.

این در حالی است که روز گذشته وزیر خارجه اوکراین گفته بود که چین امکان برقراری تماس میان رؤسای جمهور دو کشور را فراهم نمی‌کند. «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز جمعه در اظهاراتی مدعی شد که چین در برابر تلاش‌های «ولودیمیر زلنسکی» برای برقراری تماس مستقیم با «شیء جین پینگ» رئیس‌جمهور چین مقاومت می‌کند. وزیر خارجه اوکراین همچنین مدعی شد که کشورهایی که با اوکراین بدرفتاری کرده‌اند، پس از پایان جنگ، بازخواست در انتظار آنها خواهد بود.

کولبا که در مصاحبه‌ای با بی بی سی صحبت می‌کرد، ادامه داد انتخابی که هر کشوری پس از تهاجم روسیه انجام داد، در ایجاد روابط آینده مدنظر قرار خواهد گرفت. وزیر خارجه اوکراین افزود هر روز تأخیر در تحویل تسلیحات نظامی غرب به اوکراین به قیمت جان اوکراینی‌ها تمام خواهد شد. اگر یک روز این کار به عقب بیفتد، به آن معناست که یک نفر در خط مقدم جان خود را از دست می‌دهد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

ارسال نظر

پربازدیدترین