|
| کد مطلب: ۱۰۱۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد

تقاضای استیضاح یکی از وزیران دولت/ چند نماینده امضا کردند؟

۴ نماینده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را در سامانه مجلس بارگذاری کردند و قرار شد نمایندگان دیگر این طرح را امضا کنند.

تقاضای استیضاح یکی از وزیران دولت/ چند نماینده امضا کردند؟
منبع: همشهری |

«پس از انجام بررسی‌های فراوان تصمیم گرفتم که طرح‌ها استیضاح آقای یوسف نوری را در سامانه نمایندگان مجلس بارگذاری کنم.» این خبر را ذبیح الله اعظمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

در همین باره اما  نایب رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با همشهری آنلاین اظهار کرد که  ۴ نماینده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را در سامانه مجلس بارگذاری کردند و قرار شد نمایندگان دیگر این طرح را امضا کنند.

مهدی اسماعیلی نایب رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس  تاکید کرد: وظیفه ذاتی نمایندگان نظارت بر عملکرد عوامل و مسئولان اجرایی کشوراست. بر اساس این حق قانونی، نمایندگان هرگاه تخلف یا نارضایتی در عملکرد مسئولان اجرایی کشور ببیند، می‌توانند آنها را پای میز استیضاح بکشند.

این نماینده در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش افزود:‌ وزیر آموزش و پرورش عهده‌دار یک مجموعه بزرگ،گسترده و حائز اهمیت و همچنین عهده‌دار مسئولیت جمعیت قابل توجهی از معلمان و دانش‌آموزان است.از این رو طبق هدف‌گذاری‌هایی انجام گرفته و اهداف سند تحول بنیادین، از این تیم و نوع مدیریتشان معلوم است که نمی‌توانند به آن اهداف دست پیدا کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین