|
| کد مطلب: ۱۰۱۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد

خبر مهم درباره برگزاری نشست چهارجانبه با حضور ایران

تارنمای خبری استار ترکیه به نقل از منابع دیپلماتیک ترک اعلام کرد که نشست چهارجانبه سوریه در تاریخ ۲۴ و ۲۵ اسفندماه در مسکو برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا |

این رسانه همچنین اعلام کرد که در این نشست معاونان وزرای امور خارجه ترکیه، روسیه، سوریه و ایران در مسکو گرد هم می‌آیند.

تارنمای استار به نقل از منابع دیپلماتیک ترک اعلام کرد که بوراک آک‌چاپار معاون وزیر امور خارجه ترکیه ریاست هیات اعزامی آنکارا را بر عهده خواهد داشت.

بنا به اعلام این رسانه، میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی به نمایندگی از روسیه، علی‌ اصغر خاجی مشاور امور سیاسی وزیر امور خارجه به نمایندگی از ایران و ایمن سوزان معاون وزیر امور خارجه سوریه به نمایندگی از دولت دمشق در این نشست حضور خواهند داشت.

 اردوغان ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر ماه) از ولادیمیر پوتین همتای روس خود به منظور میانجیگری برای عادی سازی روابط با سوریه درخواست کرده و خواستار برگزاری نشست سه جانبه با حضور رئیس جمهور سوریه شده بود.پیس از این درخواست، وزیران دفاع روسیه، سوریه و ترکیه به همراه روسای سازمانهای اطلاعاتی این کشورها، ۲۸ دسامبر ۲۰۲۲ (هفتم دی ماه ۱۴۰۱) در مسکو گرد هم آمدند تا درباره روند عادی سازی روابط آنکارا و دمشق از مسیر تشکیل کمیسیون سه جانبه و سپس برگزاری نشست وزیران امور خارجه سه کشور به منظور فراهم سازی مقدمات دیدار رجب طیب اردوغان با بشار اسد رئیسان جمهوری ترکیه و سوریه توافق کنند.

میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه چند هفته پیش با اشاره تاکید دولت سوریه بر حضور ایران در این نشست و موافقت روسیه با این امر اظهار کرد که ایران نیز تمایل خود را برای پیوستن به روند این مذاکرات ابراز کرده است.

وی چهارشنبه هفته پیش به خبرگزاری تاس گفت که مسکو و آنکارا در انتظار پاسخ دمشق و تهران به پیشنهاد برگزاری نشست مقدماتی فنی در سطح معاونان وزارت امور خارجه چهار جانبه برای عادی سازی روابط سوریه و ترکیه به سر می‌برند.

ارسال نظر

پربازدیدترین