|
| کد مطلب: ۱۰۰۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد

افراطیون،آشتی با عربستان را به رخ دیگران می کشند!

مذاکره با دولت عربستان و رسیدن به توافق با این کشور برای ازسرگیری روابط، یک نمونه روشن است که می‌تواند راهنمای عمل برای پایان دادن به سیاست انزوای بین‌المللی باشد.

افراطیون،آشتی با عربستان را به رخ دیگران می کشند!
نویسنده: مسیح مهاجری |

 اگر کارشکنی‌های افراطیون نبود، اولاً روابط با عربستان دچار تیرگی نمی‌شد و ثانیاً سال‌ها قبل قابل ازسرگیری بود و نیازی به وساطت چین یا هر کشور دیگری نیز نبود.

یکی از مضحک‌ترین ترفندها اینست که جریان‌هائی که خود بانی قطع رابطه با عربستان بودند و رکیک‌ترین واژه‌ها را نثار سران این کشور می‌کردند حالا که جبر روزگار آنها را وادار به پذیرش این رابطه کرده تلاش می‌کنند از قافله عقب نمانند و آن را به عنوان یک ابتکار! به رخ این و آن بکشند

در حالی که همین حضرات باید پاسخگوی آنهمه خسارت که در طول سال‌های گذشته در اثر لجبازی‌های سیاسی‌شان به ایران و ایرانی وارد کردند باشند.

سقوط سریع قیمت ارز و سکه بعد از اعلام توافق با عربستان برای برقراری رابطه نشان داد سیاست انزواگزینی چه زیان بزرگی در سال‌‌های اخیر متوجه ملت و کشور کرده است. سقوط و کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت البته اگر کاسبان تحریم در برابر این توافق نایستند.

ازسرگیری رابطه با عربستان باید الگوئی باشد برای این واقعیت که حکمرانان ما به این نتیجه برسند که می‌توانیم با کنار گذاشتن افراطیون و فاصله گرفتن از لجبازی سیاسی با جهان ارتباط برقرار کنیم و کشور را از مواهب سیاست موازنه بین‌المللی بدون آنکه زیر سلطه زیاده‌ خواهان برویم،

ارسال نظر

پربازدیدترین