|
| کد مطلب: ۹۳۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد

تشکلهای دانشجویی زاهدان خطاب به مولوی عبدالحمید:بر چه مبنایی از فرقه انگلیسی ساخته بهائیت دفاع می‌کند؟

تشکل‌های دانشجویی زاهدان در بیانیه‌ای از مولوی عبدالحمید امام جمعه این شهر خواستند در جلسه پرسش و پاسخ حضور یافته و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهد.

تشکلهای دانشجویی زاهدان خطاب به مولوی عبدالحمید:بر چه مبنایی از فرقه انگلیسی ساخته بهائیت دفاع می‌کند؟
منبع: فارس |

متن نامه تشکل‌های دانشجویی زاهدان به شرح به زیر است:

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ  

یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ، کَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُواْ مَا لَا تَفْعَلُونَ الا؛‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید، چرا چیزی به زبان می‌گویید که در مقام عمل خلاف آن می‌کنید.

چند ماهی است استان سیستان و بلوچستان پیرو حادثه تلخ و اندوه بار در مهر ماه، دچار فضایی از التهاب و ناامنی است که بیش از آنکه مولود حوادث مهر باشد مولود گفتار و کنش بزرگانی است که انتظار می‌رود در طوفان حوادث فانوس هدایت و آرامش و قوت قلب و امید و عقلانیت برای مردم و بویژه جوانان باشند. با چشمداشت به ساخت آینده روشن برای جوانان استان آن‌ها را در مدار عقلانیت و اخلاق اسلامی و تقوا قرار بدهند.  

این روز‌ها زیر خیمه سنگین اتفاقات ناگوار اخیر، در ذهن مردم و شاید در واقعیت برگشتیم به تصویر دهه ۸۰ استان و زخم‌هایی که سال‌ها برای التیامش باید عرق ریخت و باید گفت. بخش مهمی از این رخداد تلخ متوجه دلسوزانی بود که پس از آن اتفاق نادانسته یا به غلط مرتکب اشتباهات جبران‌ناپذیری شدند و بعضا می‌شوند.

جناب مولوی عبدالحمید شما در خطبه‌های اخیر خود نشان داده‌اید چشم بر تمامی اقدامات عملی متعددی که حاکمیت برای جبران حادثه تلخ مهر ماه که در بستر تهییج جوانان توسط برخی چهره‌های مذهبی رسانه‌ای بومی و صفحات مجازی برانداز و قصور و اشتباهات برخی مسئولین رخ داد، بسته‌اید.

 شما با نادیده گرفتن اقداماتی، چون بازداشت و پیگیری‌ها و اقدامات دستگاه قضایی در خصوص متهمین حادثه، عذرخواهی رسمی، رسیدگی جدی به خانواده‌های آسیب‌دیدگان و حضور نمایندگان شخص اول مملکت برای پیگیری قصور‌ها سعی دارید به هر قیمتی که هست فضای سنگین و امنیتی پیش آمده را نگه دارید، به‌گونه‌ای که در این مسیر بار‌ها از مسیر انصاف خارج شده و دچار تناقضاتی شده‌اید که در برخی موارد خودِ شما جزو اصلی‌ترین کسانی هستید که باید این سؤالات از او پرسیده شود.

در همین راستا در خصوص مواردی از این تناقضات از حضرتعالی سؤالاتی داریم.

جنابعالی چطور به این تناقض پاسخ می‌دهید که همزمان که خواستار مجازات مجرمان قتل مردم بیگناه در جمعه خونین زاهدان هستید، به مجازات قاتلان بیرحم چند جوان بی‌دفاع از کرج تا مشهد اعتراض می‌کنید، گویی خون بلوچ را رنگین‌تر از خون بقیه می‌دانید والا طبیعتا نباید به اعدام قاتل محرز دائما اعتراض کنید! آیا اینکه منبع و مرجعیت اخبار ما فقط از کلیپ‌ها و مطالب فضای مجازی باشد منطبق بر انصاف و عدل است؟ با این سطح از استدلال‌ها مرجعیت عمومی و پیشوای مردم بودن دچار خدشه جدی نمی‌شود؟

حضرتعالی در شرایطی دم از حقوق زنان و آزادی زنان می‌زنید و حاکمیت را متهم به پایمال کردن این حق می‌کنید که در همین بیخ گوش خودمان در برخی از نقاط استان، زن، شهروندی درجه دو محسوب می‌شود و در موارد متعدد حتی حق تحصیل از دختران این سرزمین گرفته شده است و نسبت به فرماندار زنی که در همین سیستم و استان منصوب شد چه جفا‌ها که صورت نگرفت و ما هیچوقت از تریبون و رفتار شما ندیدیم که اقدامی مؤثر جهت جلوگیری از این افکار پوسیده انجام شود.

شما با چه مبنایی از فرقه انگلیسی ساخته بهائیت که نبوت پیامبر (ص) را قبول ندارند و حتی الازهر مصر هم جواز فعالیت به آن‌ها نداده و فقط در اسرائیل مأمن و مأوی دارند، دفاع می‌کنید؟! نظرتان درباره اعطای فعالیت به سایر فرقه‌های منحرف چیست؟!   

به عبارتی شما برای تخریب نظام و سنگین نگاه داشتن جو حتی حاضرید به حمایت از فرقه‌های دست‌ساز استعمار برای نابودی اسلام، چون بهائیت متمسک شوید؟

شما در کمال تعجب، طعنه‌ای به دیدار رهبری با مداحان زده‌اید و معلوم نیست چرا نخواسته‌اید به دیدار ایشان با دانشجویان، نخبگان، زنان و... اشاره کنید، ولی حالا تقاضای ما از شما این است که آن نخبگان مدنظرتان را به لیست‌های مورد حمایت‌تان در شورای شهر زاهدان معرفی کنید، چرا که خروجی عملکرد لیست‌های مطلوب شما در این سال‌های اخیر، صد‌ها اشکال بهداشتی و عمرانی و بدبختی است! عدم نگاه علمی و تخصصی به نهاد‌های تحت نفوذ شما خصوصاً شهرداری که منجر به گماشتن مدیران بی‌کفایت می‌شود در کنار نگاه سیاست زده و حزبی در اولویت‌بندی اقدامات و تخصیص بودجه، بستری ساخته است که موجب شده در عوض توجه به اولویت‌های مدیریت شهری و استان، شاهد استحاله این دستگاه‌ها به بنگاه سیاسی و محل سهم‌خواهی جریانات سیاسی خاص باشیم. روندی کج‌دار و مریض که تنها منحصر به زاهدان نیست و بار‌ها تقاص بخشی از نتایج شوم آن را مردم با جان و مال خود پرداختند.

راستی درباره عملکرد چندین مسؤلی که با لابی و اصرار شما در این استان جایگاه یافتند چه جوابی دارید؟ وقتی از نخبگان و اهل فکر سخن می‌گویید منظور همین‌ها هستند؟! راستی نمی‌شد در این دو دهه که عمده مسؤلان شهرستانی از خاش تا چابهار، بلوچ بوده‌اند از آن نخبگان مشورتی بخواهید تا با راه‌حل‌های آنان حداقل از حجم قاچاق پرسود مواد سوختی کاسته شده و تولید صنایع دستی یا صنایع تبدیلی خرما رونق بگیرد؟!  

گرچه شما تریبون خود را در حد دعا و اشک ریختن می‌دانید، ولی واقعیت آن است که امام جمعه می‌تواند در ایجاد فرآیند‌های حل مسائل استان و توسعه فرهنگ کارآفرینی و تقدیر از الگو‌های موفق و... نیز نقش ایفا کند و صرفا به مطالبه مأیوس‌کننده از مسؤولان اکتفا نکند.

در پایان گرچه منتقد جدی بسیاری از سخنان جنابعالی هستیم، اما روش مسالمت‌آمیز شما را بر کسانی که به خیابان‌ها ریخته، آتش زده و با چاقو، آدم می‌کشند ترجیح می‌دهیم و خواستار برگزاری جلسه پرسش و پاسخ حضوری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان هستیم.

 همچنین تمام برادران و خواهران خود را در سایر اقشار را به مطالبه‌گری حقیقی و ریشه‌ای مسائل پیش آمده استان فرا می‌خوانیم و امیدواریم این بیانیه، تلنگری باشد برای بی‌تفاوتی‌ها علما، مسئولین، دانشجویان و در کل هر شخص ذی‌شعوری که در سرنوشت خویش و دیگران مؤثر است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین