|
| کد مطلب: ۹۳۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

چرا هاشمی رفسنجانی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 84 را نپذیرفت؟

در انتخابات سال 84، تا نزدیکی‌های صبح آقای هاشمی به عنوان برنده انتخابات مطرح شده بود اما به ناگاه از ساعت 2 الی 3 نیمه شب نتایج آرا تغییر کرد و برنده انتخابات فرد دیگری شد.

چرا هاشمی رفسنجانی نتیجه  انتخابات ریاست جمهوری سال 84 را نپذیرفت؟
منبع: روزنامه جمهوری اسلامی |

حسین کمالی وزیر اسبق دولت اصلاحات در یادداشتی نوشت: صبح روز بعد وقتی برای ملاقات با ایشان وارد دفترشان شدم، دیدم ناراحت و در حال قدم زدن بودند. بعد از سلام و احوال پرسی گفتم: شما نباید ناراحت شوید. این شما هستید که به پست ریاست جمهوری اعتبار می‌دهید نه پست ریاست جمهوری به شما. بالأخره اتفاقی است که افتاده.

ایشان گفتند: "من از این مسئله ناراحت نیستم. اگر یک انتخابات منطقی صورت گرفته بود و یک رقابت منطقی شکل گرفته بود دلیلی برای ناراحتی وجود نداشت. با اقدامات و مداخلاتی که صورت گرفت من می‌فهمم که اگر همین روش ادامه یابد دیگر انتخابات در کشور ما به شکل واقعی آن در آینده برگزار نخواهد شد."

به ایشان گفتم که من، آقای دعائی، آقای لطفی، آقای امراللهی و بعضی از دوستان دیگر عضو هیئت اجرایی انتخابات هستیم. تخلفاتی نیز از بعضی مناطق گزارش شده اگر لازم می‌دانید که همه اینها را که در جلسه هم اعلام کردیم،رسماً طی بیانیه‌ای اعلام عمومی کنیم.

ایشان گفتند که پیگیری این مسئله دیگر ضرورت ندارد.این رفتار آقای هاشمی بدان معنا بود که از پیگیری حق، موقعیت و حیثیت خودشان برای منافع ملی گذشتند و به نوعی از ایجاد حواشی برای کشور جلوگیری کردند.

ارسال نظر

پربازدیدترین