|
| کد مطلب: ۹۲۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد

خطیب جمعه اصفهان: بی حجابی، تنفس مصنوعی به دشمن است/ مسوولان قول دادند برخورد کنند اما چیزی ندیدیم

امام جمعه موقت اصفهان در خصوص خطر کشف حجاب در جامعه سخن گفت و راهکارهای مقابله با آن را نیز بیان کرد.

آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اصفهان با بیان اینکه انجام واجبات و ترک محرمات با چهار نوع فکر انکار، شک، گمان و یقین ممکن است انجام گیرد، اظهار داشت: افرادی که خدا و دین را قبول ندارند، اما در ظاهر واجبات را انجام و محرمات را ترک می‌کنند، منافقین هستند.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار داشت: یک ماه قبل برخی مسئولین بشارت دادند اقداماتی را برای مقابله با بی بند و باری و بی‌حجابی و کشف حجاب در اصفهان می‌کنند، اما هیچ اقدام مؤثری ندیدیم و، اما بنده ۵ خطر را از این آسیب مشاهده می‌کنم که هرگز با وجود این خطرات سکوت جایز نیست.

وی ادامه داد: نخست اینکه کشف حجاب مقدمه عادی سازی گناه و بی بند وباری است. دوم اینکه سبب تضعیف نظام بوده، فتنه اغتشاشات با کشف حجاب استمرار دارد، کشف حجاب‌ها به نوعی تنفس مصنوعی برای دشمنان است.

آیت‌الله مهدوی بیان کرد: سوم خطر، سرایت این ناهنجاری به اقشار دیگر جامعه است و چهارم سبب تزلزل در بدنه متدین‌های جامعه شده و خطر پنجم این است که سبب ایجاد دوقطبی در جامعه است و یک ناامنی عمدتاً برای قشر متدین‌ها ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: ما همواره بر تذکر دادن به این کوتاهی‌ها و ناهنجاری‌ها اقدام می‌کنیم، متدینین در قبال این خطرات هشدار جدی می‌دهند؛ متدین و مطیع امر ولایت اند، ولایتی که تذکر لسانی را وظیفه مردم می‌دانند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نخستین توصیه من به مردم اتحاد و حمایت از یکدیگر است، دومین نکته اینکه همگی تذکر لسانی دهید و از اقدام عملی بپرهیزید، سوم آنکه به بیان استدلال‌های عقلی درباره حجاب بپردازید، چهارم اقدام عملی برای حفظ حجاب در سطح جامعه، که بهتر است دولت از ادارات و سازمان‌های خود این امر را شروع کند، پنجم اجرای مشوقات و تدبیرات لازم و استفاده از تنبیهات قانونی موجود در برابر کشف حجاب کنندگان است.

منبع:تسنیم

 

ارسال نظر

پربازدیدترین