|
| کد مطلب: ۹۱۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد

هشدار محقق داماد به جامعه قضات کشور

آیت الله سید مصطفی محقق داماد در نامه ای سرگشاده به قضات کشور تاکید کرد: باعث تاسف است که در این ایام افرادی از ذوی المناصب بدون هیچگونه آشنایی با الفبای قضاوت و آگاهی از صعوبت امر نسبت به دستگاه قضایی تعیین تکلیف میکنند، و به آنان امر و نهی می نمایند یکی تسریع می خواهد و دیگری تغلیظ می طلبد! ولی اطمینان دارم که اینگونه فضا سازیهای غیرکارشناسانه و غیر مسؤلانه هرگز تاثیری در قضات شریف و خردمند و شجاع و با تقوا نخواهد داشت و موجب بی احتیاطی و خدای ناکرده تساهل در اعراض و نفوس نمی گردد.

هشدار محقق داماد به جامعه قضات کشور

به گزارش  جماران، دمتن نامه آیت الله سید مصطفی محقق داماد که نسخه ای از آن در اختیار جماران قرار گرفته است، در پی می آید:

۱- حدود یک قرن از تاریخ تشکیل دادگستری  مدرن ایران  میگذرد. در این مدت به رغم نشیب و فرازهای بسیار به دلیل وجود قضات فاضل، شجاع ونفوذ ناپذیر در این دستگاه آرایی صادرشده که به علت دقت و مستدل بودن و انطباق با قانون و شرع در تاریخ قضاء ایران می درخشد و موجب افتخار و سربلندی و عرضه به جهانیان بوده و هم اکنون منبعی غنی برای دانش حقوق بشمار می رود . 

۲- قدرت قضایی قضات شریف در این مدت پشتوانه ای برای حفظ حقوق عامه اعم از خصوصی و کیفری واجرای عدالت و تامین آزادیها بوده و ملت ایران در پناه اسطوره ها و استوانه هایی از دانش قضایی احساس آرامش می کرده اند . قضات ضعیف و احیانا نفوذ پذیر معدود و شناخته شده ومشاربالبنان و محکوم به انزوا بودند.

۳- پس از انقلاب اسلامی با ورود چهرهایی از اجتهاد و فقاهت به دادگستری این امید و آرزو افزون یافت که دانش حقوق در آغوش تفقه تکامل و ارتقا یابد و نمونه ای از عدالت اسلامی و الگویی برای ارایه به جهانیان باشد. 

ارسال نظر

پربازدیدترین