|
| کد مطلب: ۹۰۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد

گزارش خبرگزاری فارس از دو تجمع در اراک و فولادشهر

خبرگزاری فارس درباره مراسم هفتم مهرشاد شهیدی نژاد در اراک نوشت:به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مراسم هفتمین روز درگذشت مهرشاد شهیدی جوان ۲۰ ساله‌ای که در ناآرامی‌های هفته گذشته در اراک جان خود را از دست داد، 5شنبه در آرامستان اراک برگزار شد.

در این مراسم عده‌ای اقدام به سر دادن شعارهای هنجارشکن کردند و قصد داشتند دست به آشوب بزنند که پدر مهرشاد شهیدی نژاد گفت: از همه شما که زحمت کشیدید آمدید تشکر می‌کنم، مراسم به پایان رسید، انرژی‌تان تخلیه شد خواهش می‌کنم بدون اینکه خونی از دهان و بینی کسی بیاید، با همین آرامش به خانه‌هایتان بازگردید.

رسانه‌های معاند که خوراکی برای پوشش اخبار دروغ خود در مراسم هفت مهرشاد شهیدی نداشتند، عکسی از پدر مرحوم شهیدی که در حال صحبت با مردم بود، منتشر کرده و به دروغ عنوان کردند، پدر مهرشاد از معترضین حمایت کرد.

به گزارش فارس در آیین خاکسپاری مهرشاد شهیدی عده ای آشوبگر با ایجاد آشوب و ناامنی با سلاح سرد به رئیس پلیس اراک و سه نیروی  امنیتی حمله کرده و به شدت آنها را مصدوم کرد.


این خبرگزاری در ساعت ۲۱:۰۸ روز ۱۲ آبان مطلبی با تیتر «روایت خبرنگار فارس از مراسم چهلم مهسا موگویی در فولادشهر» نوشت که عینا در ادامه می ‌‌‌آید:

 عصر امروز مراسم چهلمین روز درگذشت مهسا موگویی در آرامستان فولادشهر اصفهان برگزار شد.

برخی افراد تلاش کردند با هلهله و سوت و کف و. سر دادن شعارهای هنجارشکن مراسم عزای چهلم مهسا موگویی را بر هم بزنند.

زن زندگی آزادی از جمله شعارهایی بود که بعضا در این مراسم سر داده شد. گرچه شعارها برخی مواقع رادیکال هم شد.

پس از پایان مراسم عده‌ای از آرامستان به سمت شهر برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در حال حرکت بودند که در حین مسیر اقدام به بستن اتوبان، تخریب اموال عمومی، پرتاب سنگ و ایجاد آتش‌سوزی در معابر عمومی نمودند که نیروهای انتظامی به منظور برقراری نظم و امنیت با شلیک گاز اشک آور نسبت به متفرق کردن افراد اقدام نمودند.

در این اتفاق ۴ نفر از عوامل انتظامی با سلاح سرد توسط اغتشاشگران مجروح شدند که ۳ نفر از این افراد در بیمارستان بستری و تحت درمان هستند.

گفتنی است یک هفته پس از فوت مهسا امینی، دختری به نام مهسا موگویی در فولادشهر اصفهان توسط افرادی ناشناس به قتل می‌رسد.

تحقیقات ابتدایی آغاز می شود، به گفته رئیس کل دادگستری استان و شاهدان عینی در محل این اتفاق هیچ گونه حادثه درگیری اتفاق نیفتاده است.

پدر مهسا موگویی نیز این موضوع را تایید کرده و می‌گوید: دختر من به سمت خانه می‌آمده، جایی که هیچ آشوبی نبود.

حالا در چهلم این فرد رسانه های معاند تلاش می کنند این موضوع را به اغتشاشات اخیر نسبت دهند و پروژه کشته سازی را در بین قوم لر دنبال کنند.

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری استان اصفهان در ارتباط با قتل این فرد اظهار کرد: تحقیقات در این مورد از ساعات اولیه شروع شد و آنچه که تا به حال از نتایج تحقیقات حاصل شده این است که این فرد در محل تجمع و اغتشاش نبوده و فاصله داشته است.

وی ادامه داد: تیراندازی به این دختر توسط افراد ناشناس و به وسیله اسلحه ساچمه‌ای انجام شده و نمونه این را در این چند روز گذشته چندین بار داشته‌ایم؛ اضافه بر این دو تیم از کارگاهان مجرب استان مشغول بررسی موضوع هستند؛ قطعا دستگاه قضایی تحقیقات را کامل و دقیق جهت شناسایی عاملان این جنایت انجام خواهد داد.

جعفری با اشاره به شکایت خانواده مقتول گفت: باتوجه به همزمانی این حادثه با اغتشاشات، برخی از رسانه‌های معاند مثل همیشه شروع کردند و این فرد را منتسب به تجمعات می‌دانند، ولی هنوز چیزی برای ما ثابت نشده است؛ قطعا ما نتایج جدیدی را که به دست آوردیم به اطلاع مردم و خانواده این مرحوم خواهیم رساند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین