|
| کد مطلب: ۸۲۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

در صورت ادامه روند صعودی کرونا راهپیمایی 22 بهمن برگزار نمی‌شود

در صورت ادامه روند صعودی کرونا راهپیمایی 22 بهمن برگزار نمی‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: اگر روند کرونا روند صعودی باشد راهپیمایی برگزار نخواهد شد. حفظ جان مردم برای ما از همه چیز مهمتر است و اگر ستاد مقابله با کرونا تشخیص دهد که نباید این راهپیمایی برگزار نشود، قطعاً برگزار نخواهد شد و از اعضای ستاد می‌خواهیم که از اکنون درباره قطعیت در برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن سخنی نگویند و باید شرایط کرونایی را رصد کرد.

به گزارش آیند؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آخرین جلسه ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی تأکید کرد: اگر روند کرونا روند صعودی باشد راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن برگزار نخواهد شد. حفظ جان مردم برای ما از همه چیز مهمتر است و اگر ستاد مقابله با کرونا تشخیص دهد که نباید این راهپیمایی برگزار نشود، قطعاً برگزار نخواهد شد.

جلسه نهایی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز، ششم بهمن ماه با حضور اعضای در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد.

این نشست با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی مسعود حیدرپور آغاز و در ادامه محسن صباغ، مشاور عالی ستاد مرکزی بزرگداشت دهه فجر گفت: این جلسه با هدف ارائه گزارش‌ اقدامات انجام‌ شده مرتبط با دهه فجر برگزار شده تا بتوانیم یک دهه فجر پرشور را داشته باشیم.

او افزود: انقلاب اسلامی باارزش‌ترین انقلاب‌ جهان محسوب می‌شود و بر همه واجب است که امسال بعد از فروکش کردن کرونا دهه فجر را پرشور برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران به عنوان سخنران دیگر این نشست اظهار کرد: امروز آخرین جلسه ستاد دهه فجر است که با حضور اعضای ستاد مرکزی و ستاد تهران برگزار می‌شود و به ارائه گزارش اقدامات انجام شده برای برگزاری پرشور دهه فجر ۱۴۰۰ خواهند پرداخت.

او افزود: من از همه فعالان ستاد دهه فجر تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم که با تلاش همه و حضور ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی دهه فجر پرشوری را برگزار کنیم؛ دهه فجر ۱۴۰۰ متفاوت‌تر از دهه فجر سال‌های گذشته است و باید برای برگزاری پرشور آن تلاش کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران به برگزاری راهپیمایی در حمایت از مردم مظلوم یمن اشاره کرد و گفت: وظیفه ما حمایت از مردم مظلوم یمن است و به همین منظور جمعه این هفته بعد از برگزاری نماز جمعه در تهران و سراسر کشور راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم یمن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد رضایی، معاون حقوقی، پارلمانی و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سخنانی گفت: یک سری برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه فجر سبقه جشن دارند. یکی از برنامه‌های ما بردن جشن انقلاب اسلامی به محلات است تا مردم محلات با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا شوند؛ اولویت ما برگزاری این جشن‌ها در مناطق محروم است.

او افزود: شائبه‌ای ایجاد شده که نظام اسلامی در این ۴۰ سال اقدام جدی انجام نداده است، در صورتی که در بسیاری از بخش‌ها گام مؤثری برداشته شده اما دشمن این اقدامات را ناچیز جلوه می‌دهد لذا تلاش ما این است که در این ایام دستاوردهای انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شود و درباره آنها مردم را مطلع کرد.

رضایی تأکید کرد: نقالی و پرده‌خوانی به صورت مختصر در اماکن عمومی برگزار می‌شود تا یک بخشی از رویدادهای انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شود.

معاون حقوقی، پارلمانی و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: متأسفانه فضای مجازی یک ظرفیتی شده که انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را بمباران می‌کند. متأسفانه یک سری کم‌کاری‌ها انجام شده و امسال با تشکیل کمیته فضای مجازی در استان‌ها درصدد پاسخ به شبهاتی هستیم که دشمن برای مردم ایجاد کرده است.

انتقاد از بی‌تفاوتی بانک‌ها به جشن‌های ملی

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه این نشست ضمن بیان گلایه‌ای گفت: تهران بزرگ است و باید تهران نماد جشن ملی باشد. حدود چهار هزار بانک در تهران فعال هستند که هیچ یک پاسخگو نیستند و از جریمه دیرکرد هم نمی‌گذرند! همچنین مراکز خصوصی بسیاری در تهران فعال هستند. همه اینها باید حداقل یک پرچم و یک نماد دهه فجر را نصب کنند. مثلاً دهه فجر است و جشن ملی است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، رئیس کمیته روحانیت و مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: در همه مدارس علمیه جلسات تبیینی برای طلاب و خانواده‌های محترمشان برگزار خواهد شد. همچنین کارگاه‌های جهان تبلیغ در این ایام برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن همه مدارس و طلاب حضور جدی خواهند داشت، گفت: در شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان هم جلسات ویژه‌ای برای مراسم دهه فجر برگزار شده است.

در بخش بعدی، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره دفاع همه‌جانبه نظام جمهوری اسلامی از مظلومان عالم گفت: تنها کشوری که در مقابل ستم ایستاده و از مظلومان حمایت می‌کند، جمهوری اسلامی ایران است. به عنوان مثال مردم مظلوم یمن از سوی استکبار و ظالمان مورد حملات شدید و ظالمانه قرار می‌گیرند و تنها کشوری که از حق مردم مظلوم یمن دفاع می‌کند جمهوری اسلامی ایران است، لذا به منظور دفاع از حقوق مردم مظلوم یمن این هفته بعد از برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور راهپیمایی انجام خواهد شد.

او افزود: امروز گزارش‌های خیلی خوبی ارائه شد و مملو از محورهای ارزشمند بود. از دستگاه‌های اجرایی درخواست دارم به عنوان نه تنها یک وظیفه اداری و کاری بلکه به عنوان یک وظیفه ملی و میهنی و وظیفه دینی به میدان بیایند و برای برگزاری پرشور دهه فجر تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه متأسفانه جای خالی نهادهای مدنی در برگزار کردن مراسم ملی در ایام‌الله دهه فجر خالی است، اضافه کرد: از ستادهای شوراهای هماهنگی تبلیغات اسلامی درخواست دارم نهادهای مدنی را هم به میدان بیاورند.

موسی‌پور ادامه داد: یکی از اقدامات ارزشمند در این ایام پیوستن اصناف و ادارات و محلات به نهضت نصب پرچم است. برنامه‌ریزی شود تا ظرفیت تشکل‌های مردمی و دولتی و غیردولتی به کار گرفته شود تا نهضت نصب پرچم عملیاتی شود.

او تأکید کرد: خانواده شهدا ظرفیت عظیمی است که هم باید مورد تکریم قرار بگیرند و هم ظرفیت آنها در این ایام به کار گرفته شود. در تهران مجتمع‌های مسکونی بسیاری وجود دارد که شایسته است در این مجتمع‌ها آذین‌بندی و مراسماتی انجام شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: باید جشن و سرور ملی با جشن و سرور دینی پیوند بخورد و هیئات مذهبی نقش بسیار مهمی در برقراری این پیوند دارد. همچنین باید از ظرفیت شهید حاج سلیمانی بهره برد و گردهمایی‌هایی با عنوان منتقمان خون شهید سلیمانی برگزار شود.

موسی‌پور درباره برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: اگر روند کرونا روند صعودی باشد راهپیمایی برگزار نخواهد شد. حفظ جان مردم برای ما از همه چیز مهمتر است و اگر ستاد مقابله با کرونا تشخیص دهد که نباید این راهپیمایی برگزار نشود، قطعاً برگزار نخواهد شد و از اعضای ستاد می‌خواهیم که از اکنون درباره قطعیت در برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن سخنی نگویند و باید شرایط کرونایی را رصد کرد.

او با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در دهه فجر گفت: یکی از اهداف ستاد دهه فجر باید جهاد تبیین باشد. باید در این ایام جهاد روایت‌گری مدنظر قرار گرفته شود. در این حوزه ما حرف برای گفتن زیاد داریم. دستاوردهای انقلاب اسلامی آنقدر زیاد است که می‌توان با جهاد روایت‌گری آنها را بیان کرد و روایت وارونه دشمن را خنثی کرد و باید برای این هدف بسته‌های ویژه را در نظر گرفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد: ما نمی‌گوییم که نظام اسلامی مشکل ندارد و ضعف‌ها و کاستی ندارد اما این نظام دستاوردهای بسیاری هم داشته است. باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی، عمرانی و غیره در قالب‌های زیبا و جذاب برای مردم بیان شود.همچنین باید از روایان و تحلیل‌گران مورد وقوق بهره برد.

در پایان این نشست اعضای ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. / جماران

ارسال نظر

پربازدیدترین