|
| کد مطلب: ۶۴۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد

واكنش‌ها به انتصاب داماد زاكاني؛ شهردار تهران از چشم و گوش خود رونمايي كرد

واكنش‌ها به انتصاب داماد زاكاني؛ شهردار تهران از چشم و گوش خود رونمايي كرد

به گزارش خبرنگار آيندنيوز، پس از افشاي اينكه عليرضا زاكاني شهردار تهران در حكمي حسين حيدري داماد خود را به عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب كرده است، كاربران شبكه‌هاي اجتماعي بوي‍ژه توئيتر نسبت به آن واكنش نشان دادند.

يكي از مهمترين واكنش‌ها با استناد به مصوبه دوره قبلي شوراي شهر تهران كه انتصاب نزديكان و منصوبين مديران ارشد شهرداري را ممنوع كرده بود، بيان شده است. برخي كاربران با نكته‌سنجي گفته‌اند كه اكر از اين پس شهرداران مناطق و معاونان و روساي سازمان‌ها و شركت‌هاي تحت پوشش شهرداري هم بيايند و نزديكان خود را بكار گيرند نبايد تعجب كرد و زاكاني با انتصاب داماد خود، جرياني تازه در مسير فاميل‌بازي و ميدان دادن به آقازاده‌ها را در سازمان عريض و طويل شهرداري تهران باب كرده است.

پيش از اين در دوران رياست زاكاني بر مركز پژوهش هاي مجلس نيز انتصاب برادر داماد ديگر زاكاني نيز برايش حاشيه‌ساز شد. تحصيل دختر زاكاني در خارج از كشور از ديگر حرف و حديث‌هاي ايجاد شده براي اين كانديداي سيزدهمين انتخابات رياست جمهوري بود.

حالا علیرضا زاکانی شهردار تهران در پاسخ به واكنش‌ها، در صفحه توییتر خود نوشته است: «جهت پاسخگویی خدمت عزیزان، آقای مهندس حیدری هیچ رابطه استخدامی باشهرداری و دریافتی از آن نخواهد داشت و صرفا از تجربه و دانش علمی ایشان درحوزه هوشمندسازی تهران استفاده خواهم‌ کرد. این امر غیرقانونی نبوده و این حکم صرفا برای اشراف و نظارت دقیق بنده از طریق ایشان در این پروژه مهم صادر شده‌ است.»

سخنگوی شورای شهر هم در این رابطه گفته که زاکانی از داماد خود، دعوت کرده است که این مسئولیت را به نیابت از خودش بپذیرد و چشم و گوش شهردار در این حوزه و عملا دستیار و بازرس ویژه او در تحقق هوشمندسازی تهران باشد. اصرار زاکانی بر اعلام موضوع برای این است که کسی گمان نکند نزدیکان او قرار است در هر زمینه‌ای دخالت کنند و موضوعات به‌طور شفاف بیان شود.

مهدی چمران، رئيس شوراي شهر تهران هم در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در واکنش به انتصاب یکی از بستگان زاکانی به سمت مشاور ویژه شهردار گفته است: من در جریان نبودم اما شنیدم و می پرسم ببینم از چه قرار است. گویا بر اساس نسبت و این چیزها نبوده اما سوال می‌پرسم. اگر یک نفر از نزدیکان باشد هم می تواند جایگاه داشته باشد به شرط اینکه توان و قابلیت پذیرش انتصابات را داشته باشد.

ارسال نظر

پربازدیدترین