|
| کد مطلب: ۹۳۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد

امیرعبداللهیان در روضة الشهیدین + ویدئو

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روضة الشهیدین، گلزار شهدای حزب‌الله لبنان در بیروت حضور یافت و با نثار تاج گل به مقام شامخ شهدای مقاومت ادای احترام کرد.

امیرعبداللهیان در روضة الشهیدین + ویدئو
منبع: فارس |

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که پنجشنبه شب (۲۲ دی ماه) در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان وارد بیروت شد، دیروز (جمعه)‌ ۲۳ دی ماه با مقامات لبنانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این سفر با نخست‌وزیر، رئیس مجلس و وزیر خارجه لبنان دیدار و درباره مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این سفر در روضة الشهیدین، گلزار شهدای حزب‌الله لبنان حضور یافت و با نثار تاج گل به مقام شامخ شهدای مقاومت ادای احترام کرد.

عماد مغنیه و فرزندش جهاد، مصطفی بدرالدین سید ذوالفقار، سید هادی نصرالله فرزند دبیرکل حزب الله لبنان از شهدای شاخص روضة الشهیدین هستند. وزیر خارجه همچنین در گلزار روضة الحوراء زینب که در آن ۱۰۴ نفر از شهدای مدافع حرم و سه شهید انفجار تروریستی مقابل سفارت ایران آرمیده‌اند، حضور یافت. سمیر قنطار (سید الاسرای لبنان) شناخته شده‌ترین شهید در میان این شهداست.

3687899

این سومین سفر امیرعبداللهیان به بیروت پس از تصدی این سمت است. او در مهر ماه سال گذشته و همچنین فروردین امسال سفری به بیروت داشت و با مقامات لبنانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه در پایان این سفر در جمع خبرنگاران درباره دیدارش با دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: دیداری مهم و نکاتی ضروری مورد توجه ما در این نشست بود. آقای سید حسن نصرالله آخرین وضعیت منطقه را از نگاه ارزیابی‌های حزب الله لبنان بیان کرد و ما در خصوص موضوعات مهمی همچون پرونده یمن، وضعیت در اوکراین و افغانستان و مذاکرات هسته‌ای و آنچه مداخلات برخی از کشورها در اغتشاشات اخیر در ایران را شامل می‌شد گفت‌وگو کردیم.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: با توجه به روی کار آمدن دولت جعلی نتانیاهو در فلسطین اشغالی آخرین وضعیت را مورد ارزیابی قرار دادیم و اطمینان حاصل کردیم مقاومت در لبنان در بهترین وضعیت خود قرار دارد و همچنین در دیدار با زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اطمینان حاصل کردیم که مقاومت در فلسطین، چه در حماس و چه در جهاد اسلامی و سایر گروه‌های جهادی در بهترین وضعیت قرار داد و این بدان معناست که تامین حداکثری امنیت ملی ایران و منطقه مورد توجه جدی ماست و رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت خود با بحران‌هایی چند لایه دست و پنجه نرم می‌کند.

منبع: فارس

 

ارسال نظر

پربازدیدترین