|
| کد مطلب: ۹۱۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد

بورل: جایگزینی برای برجام وجود ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: هنگامی که صحبت از عدم اشاعه هسته‌ای می شود، هیچ جایگزینی برای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) وجود ندارد. کسانی که غیر از این فکر می کنند خود را فریب می‌دهند.

بورل: جایگزینی برای برجام وجود ندارد

ایرنا نوشت: جوسپ بورل این مطلب را در یادداشتی پیرامون نتایج سفرش به اردن برای شرکت در کنفرانس بغداد ۲ مطرح کرد. وی در این یادداشت که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، افزود: من به عنوان هماهنگ کننده، به کار در جهت ازسرگیری اجرای برجام بر اساس نتایج مذاکرات وین ادامه می دهم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: در این مورد با وزیر امور خارجه ایران حسین عبداللهیان صحبت و تاکید کردم که بازگرداندن برجام در خلاء استراتژیک اتفاق نمی افتد.

وی با بیان این ادعا که برجام بخش کلیدی از یک تصویر گسترده تر است به تکرار مواضع مداخله جویانه در امور داخلی ایران و ادعای مشارکت نظامی تهران در جنگ اوکراین که بارها از سوی مقامات کشورمان رد شده است پرداخت و ادعا کرد: جمهوری اسلامی ایران به جای سرکوب، باید به حرف شهروندان خود گوش دهد. ایران باید فورا حمایت نظامی خود از روسیه را متوقف کند. در همین راستا، من از وزیر امور خارجه خواستم تا به گفتگوی مستقیم با همتایان اوکراینی خود درباره انتقال تجهیزات نظامی به روسیه ادامه دهد

 

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین