|
| کد مطلب: ۹۱۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد

گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و بنیامین نتانیاهو

کرملین از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی و رایزنی دو طرف درباره روابط دو جانبه و تحولات بین المللی خبر داد.

گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و بنیامین نتانیاهو

مهر نوشت: دفتر مطبوعاتی کرملین از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود و مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه‌ای که کرملین امروز پنجشنبه منتشر کرد، آمده است که در تماس تلفنی پوتین و نتانیاهو، موضوعات مهم دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دو طرف همچنین به اعتماد متقابل در ادامه توسعه تدریجی روابط مسکو و تل آویو و تداوم تماس‌ها در سطوح مختلف اشاره کردند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که پوتین پیروزی حزب نتانیاهو در انتخابات پارلمانی و تکمیل روند تشکیل دولت را به او تبریک گفت.

طبق گزارش این گزارش این شبکه، پوتین و نتانیاهو در مورد تعدادی از موضوعات بین المللی گفتگو کردند که مهمترین آنها درگیری در اوکراین بود.

این گفتگوی تلفنی در حالی است که نتانیاهو اواخر دیروز چهارشنبه اعلام کرد که موفق به تشکیل کابینه ائتلافی شده است و زمینه را برای بازگشت به قدرت به عنوان رئیس راست‌گراترین کابینه تل آویو فراهم کرده است.

نتانیاهو این خبر را لحظاتی پیش از پایان مهلت تشکیل کابینه در نیمه شب چهارشنبه و در تماس تلفنی با «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد. همزمان حزب لیکود ویدئویی کوتاه از نتانیاهو را در حال گفتگو با دیگر احزاب و به صورت خندان منتشر کرد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین