|
| کد مطلب: ۹۰۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد

بورل: بسته تحریمی جدیدی امروز علیه ایران وضع می‌کنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران و تلاش برای تنفس مصنوعی به اغتشاشگران، مسائل حقوق بشری را بهانه و اعلام کرد که امروز بسته تحریمی جدیدی علیه ایران وضع خواهد شد.

بورل: بسته تحریمی جدیدی امروز علیه ایران وضع می‌کنیم

ایرنا نوشت: جوسپ بورل در آستانه نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: امروز درباره ایران صحبت می‌کنیم و بسته تحریمی جدیدی را علیه کسانی که مسئول سرکوب تظاهرکنندگان بوده‌اند، وضع خواهیم کرد

وی افزود: دیروز با وزیر امور خارجه ایران در مورد مسئله برجام و حمایت نظامی ایران از روسیه که باید متوقف شود صحبت کردیم. این ها سه مسائل مهمی هستند که در نشست امروز درباره آنها مذاکره خواهیم کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره واکنش ایران به تحریم‌ها گفت: تمام طرف‌هایی که تحریم شده‌اند تدابیر متقابلی را صورت داده‌اند. این بخشی از بازی است و ما آماده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه «برجام یک مساله جدا است» ادعا کرد: توافق هسته‌ای درباره هسته‌ای شدن ایران است. او مدعی شد: «بهترین روش برای اینکه ایران هسته‌ای نشود این است که در زمینه ازسرگیری اجرای برجام کار کنیم.» بورل با تکرار اینکه «مذاکرات روی ریل درستی قرار ندارد و در وضعیت بن‌بست است» افزود: اما کارها جریان دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سووالی درباره شواهد همکاری نظامی ایران و روسیه تصریح کرد: شواهدی درباره همکاری موشکی نیست. وی با این ادعا کرد که شواهدی درباره همکاری پهپادی وجود دارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین