|
| کد مطلب: ۹۰۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد

ند پرایس: بایدن با معترضان اعلام همبستگی کرد

پرایس در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا این جمله بایدن که «مردم ایران خودشان به زودی خودشان را آزاد می‌کنند»، اشاره‌ای به موضوع تغییر حکومت دارد، گفت: به مردم ایران بستگی دارد که جریان و مسیر این جنبش را تعیین کنند.

ند پرایس: بایدن با معترضان اعلام همبستگی کرد

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری با تکرار ادعا‌های قبلی‌اش درباره اتفاقات اخیر ایران، سعی کرد اظهارات مداخله‌جویانه بایدن درباره اتفاقات اخیر ایران را توجیه کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نظر جو بایدن از گفتن «ما ایران را آزاد خواهیم کرد» چه بوده است و این دقیقا به چه معناست؟ با تکرار اظهارات مداخله‌جویانه درباره اتفاقات اخیر ایران، گفت: کاخ سفید در این باره توضیح داده است. رییس جمهور به همان مقصودی اشاره داشت که ما از آغاز این اعتراضات ابراز کرده‌ایم، یعنی اعلام هم‌بستگی با معترضان.

پرایس با اشاره به مسایل داخلی ایران در ادامه مدعی شد: این اعتراضات بسیار قوی هستند، چون راجع به ما نیستند. درباره هیچ یک از عوامل خارجی نیستند، بلکه درباره خواسته‌های برحق، واقعی و خالصانه مردم ایران است.

او با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه، ابراز عقیده کرد: دلیل این که این اعتراضات ادامه یافته‌اند، این است که مردم حقوق و خواسته‌هایشان را از حکومت می‌خواهند، اما حکومت می‌خواهد آمریکا را مقصر بداند. کاری که ما می‌کنیم، این است که دنبال راه‌هایی برای پاسخگو دانستن این حکومت و نشان دادن هم‌بستگی و حمایت‌مان از کسانی باشیم که که به طور مسالمت‌آمیز، حقوق جهانی‌شان را مطالبه می‌کنند، به همان میزانی که دیگر ملل جهان از آن برخوردارند.

پرایس در ادامه، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا این جمله بایدن که «مردم ایران خودشان به زودی خودشان را آزاد می‌کنند»، اشاره‌ای به موضوع تغییر حکومت دارد، گفت: به مردم ایران بستگی دارد که جریان و مسیر این جنبش را تعیین کنند.

توجیه اظهارات مداخله‌جویانه رییس جمهور آمریکا از سوی پرایس در پی این مطرح می‌شود که بایدن، اخیرا در یک گردهمایی در کالیفرنیا در اظهاراتی مدعی شد: نگران نباشید. ما ایران را آزاد خواهیم کرد. آن‌ها خودشان به زودی خودشان را آزاد می‌کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین