|
| کد مطلب: ۹۰۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد

آمریکا: احیای برجام در دستور کار نیست

رابرت مالی، مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد احیای برجام هم اینک در دستور کار واشنگتن قرار ندارد.

آمریکا: احیای برجام در دستور کار نیست

باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان نوشت: وی با اشاره به توقف مذاکرات احیای توافق هسته ای ایران گفت: هم اینک احیای برجام نه در دستور کار ماست و نه تمرکز واشنگتن بر روی این موضوع قرار دارد. در حقیقت هیچ تحرکی در زمینه مذاکرات وین انجام نمی شود.

این مقام آمریکایی با تکرار مواضع پیشین دولتمردان کاخ سفید تاکید کرد: واشنگتن بر این باور است باید از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای جلوگیری کند. از منظر ما دیپلماسی بهترین راه برای انجام این کار است. دولت آمریکا تمایل به رسیدن به توافق در این زمینه دارد، اما در حال حاضر تمرکز ما بر روی موضوعات دیگر است زیرا گفتگوهای احیای برجام در وین متوقف شده است.

وی بدون اشاره به مانع تراشی های واشنگتن در روند احیای برجام و اینکه دولت پیشین این کشور به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد، گفت: دلیل توقف گفتگوها و به بن بست رسیدن آن این است که تهران طی دو ماه گذشته مواضعی را اتخاذ کرده است که با بازگشت به توافق در تناقض بوده است. آنها خواسته هایی را مطرح می کنند که هیچ ارتباطی با برجام ندارد. تا زمانی که این مسئله ادامه داشته باشد، گفتگوها متوقف خواهد ماند.

رابرت مالی با اشاره به آنچه دخالت ایران در جنگ اوکراین خواند، افزود: ما از ماه ژوئیه اطلاعاتی در دست داشتیم که نشان می داد تهران برای فروش صدها پهپاد به مسکو آماده می شود. ما شاهد حجم ویرانی گسترده ای هستیم که پهپادهای ایرانی به اوکراین وارد کرده اند. مقامات ایرانی فروش تسلیحات به روسیه را تکذیب می کنند اما همه می توانند آشکارا دروغ آنها را ببینند. ما به تحریم آنها و روسیه ادامه خواهیم داد.

مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا بار دیگر با حمایت از اغتشاشات گفت: سیاست ما دفاع از حقوق بنیادین مردم ایران است. تعیین نوع حکومت در ایران به مردم این کشور بستگی دارد.

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین