|
| کد مطلب: ۸۹۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

جوزپ بورل پاسخ‌های ایران را «منطقی» ارزیابی کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید پاسخی که ایران به پیش‌نویس اروپا برای توافق هسته‌ای ارائه کرده «منطقی» بوده است.

جوزپ بورل پاسخ‌های ایران را «منطقی» ارزیابی کرد

باشگاه خبرنگاران نوشت: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) گفت که پاسخ ایران به پیشنهاد اخیر اتحادیه اروپا درباره توافق هسته‌ای «معقول» بوده است.

به گزارش رویترز، او در یک رویداد دانشگاهی در شهر سانتاندر اسپانیا گفت: «پیشنهادی از سوی من به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات مطرح شده و پاسخی از سوی ایران داده شد که من آن را منطقی می‌دانم. این پیشنهاد به آمریکا منتقل شده که هنوز به طور رسمی پاسخی نداده است».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت احتمالاً این هفته در وین نشستی درباره احیای توافق هسته‌ای برگزار خواهد شد.

گفتنی است جوزپ بورل اخیرا متنی را به طرف‌های مذاکرات وین پیشنهاد داده و مقامات کشورمان هفته گذشته پاسخ خود را در مهلت مقرر ارائه کرده اند. پس از ارائه پاسخ‌های ایران که در جلسه شورای عالی امنیت ملی به ریاست آقای ابراهیم رئیسی در خصوص آن تصمیم گرفته شد، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال با فضاسازی رسانه‌ای مدعی شد درخواست ایران برای گرفتن تضمین سبب توقف تلا‌ش‌ها برای احیای برجام شده است. این در حالی است که امروز هم نماینده روسیه در مذاکرات وین اعلام کرد پاسخ‌های ایران به متن ارائه شده «منطقی» بوده است.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان می‌گوید آمریکا در ارائه پاسخ‌های خود تعلل کرده و اگر این کشور «مسئولانه» عمل کند می‌توان به سمت مرحله بعدی مذاکرات پیش رفت. وی تاکید کرد «تعلل آمریکا در ارائه پاسخ» «بی عملی طرف اروپایی» و «فشار لابی صهیونیستی بر دولت آمریکا» ایران را از پیگیری اولویت‌های خود بازنخواهد داشت. همچنین به گفته این مقام کشورمان ایران همواره در مسیر مذاکرات حرفه‌ای عمل کرده و جدیت نشان داده است و در عین حال از حفظ منافع ملی و رعایت خطوط قرمز کوتاه نخواهد آمد.

ارسال نظر

پربازدیدترین