|
| کد مطلب: ۸۹۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی وزارت امورخارجه: پیشرفت‌های نسبی در مذاکرات وین حاصل شده است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: پیشرفت‌های نسبی در مذاکرات وین حاصل شده است اما این پیشرفت‌ها به صورت کامل تامین کننده مطالبات قانونی ایران نبوده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه: پیشرفت‌های نسبی در مذاکرات وین حاصل شده است

ایرنا نوشت: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری مشترک با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات ایران و ۱+۴ و اینکه آیا قرار است توافقی صورت بگیرد، گفت: ما در روندی قرار داریم که گفت‌وگوهای تیم مذاکره کننده برای رفع تحریم‌های ایران است.ما در ادامه گفت‌وگوهایی که هم سابقا در وین و بعد در دوحه انجام شده بود نشست دیگری را در وین داشتیم که در استمرار گفت‌وگوهای گذشته و به ویژه گفت‌وگوهای دوحه بود.مطلع هستید که تیم مذاکره کننده برای رسیدن به توافقی پایدار و خوب شرکت کردند تا تحریم‌های ظالمانه علیه ایران لغو شود. گفت و گوهای سنگین و قابل پیشرفتی داشتیم و پیشرفت‌های نسبی داشتیم و حرکت رو به جلو بوده است.

کنعانی با بیان اینکه در برخی از موضوعات بخشی از انتظارات ما تامین شده است، گفت: پیشرفت‌های نسبی حاصل شده است اما این پیشرفت‌ها به صورت کامل تامین کننده مطالبات قانونی ایران نبوده است و انتظارات دیگری از طرف مقابل داریم و معتقد هستیم که باید تمام منافع ایران تامین شود. گفت‌وگوهای تکمیلی در پایتخت‌ها در حال انجام شدن است و قرار است نظرات تکمیلی به طرح نهایی بورل ارائه شود.

وی تاکید کرد: مشوررت‌ها در عالیترین سطوح در تهران انجام شد و در حال انجام است. ما به توافق نزدیک هستیم اما مشروط به اینکه خطوط قرمز ایران رعایت و منافع اصلی کشور تامین شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین