|
| کد مطلب: ۸۹۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد

واکنش ایران به بیانیه بایدن و لاپید

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه بایدن و لاپید اعلام کرد: تا وقتی که دولت جعلی «اسرائیل» ایستگاه اول سفر روسای جمهور آمریکاست و هدف اول هم حفظ امنیت و برتری آن است، ملت‌ها و کشورهای منطقه به صلح و ثبات و آرامش نخواهند رسید.

واکنش ایران به بیانیه بایدن و لاپید

فارس نوشت: ناصر کنعانی سخنگی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) در توئیتی در واکنش به بیانیه مشترک جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: در بیانیه مشترک بایدن و لاپید، بر «تعهد ثابت و قاطع آمریکا به حفظ امنیت و برتری نظامی اسرائیل» تأکید شده است. اشتباه نشود؛ هدف صرفا ایران نیست، بلکه کشورهای عربی و اسلامی می‌بایست همواره برتری رژیم صهیونیستی را بپذیرند. بنابراین منبع اصلی تهدید برای منطقه کاملا روشن است.

به گزارش فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قبل از آغاز کنفرانس خبری مشترک، «بیانیه مشترک بیت‌المقدس» را امضا کردند.

کنعانی همچنین در توئیتی دیگر نوشت: تا وقتی که دولت جعلی «اسرائیل» ایستگاه اول سفر روسای جمهور آمریکاست و هدف اول هم حفظ امنیت و برتری آن است، ملت‌ها و کشورهای منطقه به صلح و ثبات و آرامش نخواهند رسید. جمهوری اسلامی ایران امنیت همسایگان خود را امنیت خود می‌داند.

به گزارش فارس، همزمان با کنفرانس خبری «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، دو طرف در بیانیه مشترکی بر تعهد آمریکا در راستای ایجاد یک ساختار منطقه‌ای در راستای تعمیق بیشتر روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه و گسترش آن با دیگر کشورهای عربی و اسلامی تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است که واشنگتن به امنیت رژیم اسرائیل و حفظ برتری نظامی [ادعایی] این رژیم در منطقه همچنان پایبند است و اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد و آمریکا آماده است تا از تمام عناصر قدرت ملی خود برای اطمینان از این نتیجه استفاده کند و همچنین خود را متعهد به مقابله با فعالیت‌های مستقیم ایران یا فعالیت‌هایی که از طریق گروههای همسو با خود همچون حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی انجام می‌دهد، می‌داند.

در بخش دیگری از این بیانیه که به نام «اعلامیه قدس برای شراکت استراتژیک ایالات متحده و اسرائیل» منتشر شده، جو بایدن با حمایت از راه‌حل دو دولتی در فلسطین اشغالی، بدون ذکر حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، مقابله به مثل فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها را «تروریستی» خواند و از آن ابراز تأسف کرد.

گفتنی است جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه، وارد اراضی اشغالی شد و با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت، «اسحاق هرتزوگ» رئیس، بنی گانتز وزیر جنگ و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر سابق این رژیم و همچنین «بنیامین نتانیاهو» رهبر اپوزیسیون‌ در اراضی اشغالی دیدار کرد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین