|
| کد مطلب: ۸۹۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد

اسرائیل: باید فرماندهان سپاه را ترور کنیم

«ایال زمیر» یکی از سه نامزد پست ریاست ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست کثیف این رژیم در ترور دانشمندان و نخبگان ایرانی، خواستار ترور فرماندهان سپاه پاسداران شد.

اسرائیل: باید فرماندهان سپاه را ترور کنیم

همشهری نوشت: «ایال زمیر» که در یک سال گذشته به عنوان کارشناس نظامی در مؤسسه واشنگتن فعالیت داشته، در تحلیلی که برای مؤسسه واشینگتن نوشته است، خواستار «هدف قرار دادن فرماندهان سپاه پاسداران و انجام عملیات مخفیانه برای نابودن کردن پهپادها و موشک‌های ایران» شد.

نامزد پست ریاست ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در این مقاله سپاه پاسداران را «ستون استوار جمهوری اسلامی ایران» خواند و با تأکید بر لزوم تدوام سیاست ضد ایرانی در منطقه مدعی شد که «کارزار مقابله با اقدامات منطقه‌ای ایران ادامه دارد».

ژنرال صهیونیست در ادامه با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکا، -به زعم خود- هدف قرار دادن فرماندهان سپاه را یکی از راه‌های تضعیف سپاه خواند و تأکید کرد که «باید از هر ابزاری برای فشار آوردن به جمهوری اسلامی و تضعیف سپاه پاسداران استفاده کرد».

این اظهارات واهی ایال زمیر علیه سپاه پاسداران در حالی عنوان می‌شود که وی یکی از سه نامزد پست ریاست ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی است و به گفته بسیاری از کارشناسان ادعاهای تکراری زمیر در راستای تصاحب سمت ریاست ستاد کلی ارتش این رژیم است.

از سوی دیگر، گرچه رژیم اسرائیل به عنوان یک رژیم تروریسم در منطقه بر کسی پوشیده نیست و بارها رسما مسئولیت ترور دانشمندان هسته‌ای برجسته ایران و نخبگان این کشور را بر عهده گرفته است، اما به گفته خود رسانه‌های اسرائیلی، این ترورها نتوانسته است نه برنامه هسته‌ای ایران و نه نفوذ منطقه‌ای این کشور را متوقف کند.

در همین ارتباط، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» چندی پیش در سرمقاله خود تحت عنوان «ترورهای بی‌فایده» نوشت: پس از چندین ترور شخصیت‌های ایرانی، از جمله دانشمندان، مهندسان، پایه‌گذاران برنامه هسته‌ای ایران و کارشناسان ایرانی، بازنگری در میزان سود و زیان حاصل از این ترورها ضروری است.

این روزنامه اسرائیلی افزود: ایران با کمک زیرساخت‌های وسیع شامل دانشمندان، تکنسین‌ها، دانش اکتسابی یا مسروقه، سرمایه‌گذاری نامحدود و کمک کشورهای حامی مانند کره شمالی، پاکستان، چین و روسیه، موفق شده است برنامه‌ای پیچیده و پیشرفته را توسعه دهد.

هاآرتص افزود: کسانی که معتقدند ترور «موردی» دانشمندان، باعث این خواهد شد که ایران از برنامه هسته‌ای خود دست بردارد و یا اینکه تصور می‌کنند تهدید هسته‌ای ایران همچون بادکنک بادکرده‌ای است که می‎توان باد آن را با سنجاق یا بمب چسبان خالی کرد، به مردم اسرائیل دروغ می‌گویند.

ارسال نظر

پربازدیدترین