|
| کد مطلب: ۸۹۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد

امیرعبداللهیان: آمریکا نیت جدی داشته باشد، توافق در دسترس است

حسین امیرعبداللهیان گفت: علی‌رغم اینکه زبان آقای بایدن متفاوت است، ولی در عمل باید ببینیم چه مقدار ادعای آمریکایی‌ها جدی و واقعی است.

امیرعبداللهیان: آمریکا نیت جدی داشته باشد، توافق در دسترس است

باشگاه خبرنگاران نوشت: وزیر امور خارجه که برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای حوزه خزر در ترکمنستان حضور دارد، امشب در جمع کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد گفت: به آمریکایی‌ها متذکر شدیم که اگر مسیر قطعنامه را پیش بروند دست بسته باقی نخواهیم ماند و از آنها خواستیم در مسیر سیاسی گفت‌وگوها دنبال شود تا به نقطه توافق برای رفع تحریم‌ها برسیم و بتوانیم در وین این موضوع را اعلام کنیم.

حسین امیرعبداللهیان اضافه کرد به طرف آمریکایی اعلام کرد که من قطعنامه را ارائه دادم و این موضوع برای من حیثیتی است ولی آماده‌ام این قطعنامه را از لحاظ محتوا تغییر دهم و ما این سطح را هم قبول نکردیم و به طرف آمریکایی گفتیم اگر قطعنامه‌ای در کار باشد ما اقدامات جدید هسته‌ای خود را شروع می‌کنیم.

وزیر امور خارجه همچنین گفت: معتقدم اگر طرف آمریکایی نیت جدی داشته باشد و واقع بینانه برخورد کند توافق در این مرحله و دور از مذاکرات در دسترس است.

حسین امیرعبداللهیان در ادامه گفت که در موضوعات محتوایی توافق طبعا ایران کاملا منطقی و مستدل در مذاکرات حضور پیدا می‌کند و با دستورکار مشخص و ما در نهایت این آمادگی را داریم چنانچه این دور از گفت‌وگوها با واقع بینی آمریکا و سه کشور اروپایی همراه باشد، بتوانیم به نتایج مورد نظر همه طرف‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به اجرای تعهداتشان در قراردادی که ۲۰۱۵ میلادی امضا شدند برگردند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین