|
| کد مطلب: ۸۹۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد

امیرعبداللهیان: ایران هیچ‌گاه از میز مذاکره خارج نشده‌ است

وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود نوشت که ایران هیچ‌گاه از میز مذاکره خارج نشده و اگر سایر طرف‌ها اراده لازم را داشته باشند، ایران مصمم به نیل به توافق پایدار است.

امیرعبداللهیان: ایران هیچ‌گاه از میز مذاکره خارج نشده‌ است

"حسین امیرعبداللهیان"، وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی اینستاگرام خود نتایج گفت‌و‌گو با "جوزپ بورل"، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا را مثبت ارزیابی کرد.

او نسبت به هدف سفر بورل به تهران نوشت: «امروز در تهران میزبان آقای جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بودم. آقای بورل متعاقب تماس تلفنی با بنده که به دنبال راه حلی برای خروج مذاکرات از بن‌بست بود با هدف روی ریل قرار دادن مذاکرات به تهران آمد. در دیدار حدوداً 4 ساعته اما مثبت در خصوص همکاری‌های جامع جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا تبادل نظر کردیم. به آقای بورل گفتم جمهوری اسلامی ایران به دنبال روابط متوازن با جهان است و در یک سیاست خارجی متوازن، قاره اروپا برای ما از جایگاه مهمی برخوردار است. حفظ و گسترش روابط با قاره اروپا به شمول تمام کشورهای این قاره چه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چه کشورهای خارج از اتحادیه اروپا از جمله اولویت‌های ما در پیگیری مناسبات با این قاره است.»

وزیر امور خارجه ادامه داد: «در این دیدار، گفتگوی ثمربخشی در مورد طیفی از مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، شامل آخرین وضعیت مذاکرات و لغو تحریم‌ها داشتیم. سعی می‌کنیم بر مشکلات و نقاط اختلاف در مسیر گفت‌وگوهایی که از سر گرفته خواهد شد، فائق آییم. ما همواره به تعهداتمان در برجام عمل کرده‌ایم و هیچ‌گاه از میز مذاکره خارج نشده‌ایم. اکنون نیز بدون عقب‌نشینی از حقوق مردم عزیز ایران، به مذاکرات ادامه خواهیم داد و امیدواریم به صورت مشخص طرف آمریکایی این بار واقع‌بینانه و منصفانه در مسیر مذاکرات و رسیدن به نقطه پایانی توافق، اقدامات مسئولانه و متعهدانه‌ای را انجام دهد. اگر سایر طرف‌ها اراده لازم را داشته باشند، ایران مصمم به نیل به توافق خوب، قوی و پایدار است.»

او در آخر نیز از خبرنگاران تشکر کرده و از طولانی شدن گفت‌و‌گو عذرخواهی کرد: «در انتها لازم است از خبرنگاران و افراد رسانه‌ای حاضر در کنفرانس خبری تشکر و عذرخواهی کنم، در خبرها خوانده بودم مذاکرات طولانی آن‌ها را کلافه کرده بود.»

این گفت‌و‌گو دیروز در وزارت امور خارجه انجام شد و دو طرف در نشست خبری برگزار شده از ادامه مذاکرات برجام خبر دادند.

جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به گفت‌وگو‌های خود در تهران نوشت: «نتیجه مهم سفر من به ایران این است که ما بن‌بست اخیر را رفع کردیم و مذاکرات برجام از سر گرفته خواهد شد.»

اتحادیه اروپا ,

 

ارسال نظر

پربازدیدترین