|
| کد مطلب: ۸۹۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد

گروسی: افزایش تنش به سود هیچ طرفی در مذاکرات نیست

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگو با شبکه العربیه گفت که گفتگو‌ها با ایران برای احیای توافق هسته‌ای به بن بست رسیده است.

گروسی: افزایش تنش به سود هیچ طرفی در مذاکرات نیست

ایسنا نوشت: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه گفتگو‌ها با ایران برای احیای توافق هسته‌ای به بن بست رسیده است تاکید کرد که افزایش تنش‌ها به سود هسچ طرفی در مذاکرات هسته‌ای با ایران نیست.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگو با شبکه العربیه گفت که گفتگو‌ها با ایران برای احیای توافق هسته‌ای به بن بست رسیده است.

وی با تکرار ادعا‌های اخیرش گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی تلاش می‌کند که برخی حقایق موجود در ایران را توضیح دهد و این آژانس هیچگونه پاسخی از تهران درخصوص سوالات فنی که مطرح کرده است، دریافت نکرده است.

گروسی گفت: ایران به آثار اورانیوم پیدا شده در سه سایت سری پاسخی نداده است و این کشور باید به دادن توضیحات روشن پایبند باشد، زیرا تحقیق و بازرسی دو بخش اساسی فعالیت آژانس در سایت‌های هسته‌ای ایران است. دوربین‌هایی که ایران از کار انداخت، بخش مهمی از مکانیزم نظارت بود و ایران با این کار برای فعالیت آژانس مانع تراشی می‌کند و شفافیت را کم می‌کند.

مدیرکل آژانس در ادامه گفت: افزایش تنش به سود هیچ طرفی در مذاکرات هسته‌ای با ایران نیست و نقض قوانین هسته‌ای تهران را از مسیر مذاکرات دور می‌کند.

وی درخصوص سایت کرج نیز گفت که به دوربین‌ها در آن جا آسیب وارد شده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاعی ندارد که دقیقا در آن جا چه اتفاقی افتاده است.

رافائل گروسی اخیرا نیز در گفتگو با شبکه الجزیره گفت: عملیات بازرسی به ایران کمک می‌کند و به آن فرصت می‌دهد که حرف‌های خود مبنی بر عدم مخفی کردن چیزی در برنامه هسته ای‌اش را اثبات کند. ایران باید همواره بر بازرسی بی طرفانه و متعادل حساب باز کند و این مساله‌ای است که تنها آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌تواند انجام دهد. اقدامات اخیر ایران تاثیر منفی بر مذاکرات وین خواهد گذاشت.

وی گفت: امیدوارم که در سریع‌ترین وقت ممکن به ایران سفر کنم. از سرگیری مذاکرات هسته‌ای امری بسیار ضروری است و این گزینه عاقلانه‌ترین گزینه است.

رافائل گروسی در پایان تاکید کرد که تنش‌هایی میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود دارد، اما همواره راهی برای تفاهم وجود دارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین