|
| کد مطلب: ۸۹۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد

خطیب زاده: همه دوربین‌های پادمانی سر جایشان هستند

خطیب زاده گفت: تمامی دوربین‌های پادمانی سر جایش است. هرگانه در یک توافق طرف مقابل از مصلحت دو طرف عبور می‌کند مختار هستیم از تعهد اخلاقی عبور کنیم.

خطیب زاده: همه دوربین‌های پادمانی سر جایشان هستند

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات گروسی گفت: او فراتر از وظایف خود اظهاراتی را می‌کند و دیروز در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها مطالبی را درباره اقتصاد ایران مطرح کرد که طرح این اظهارات از سوی ایشان غلط است. اگر گزارش شتاب زده و اظهارات سیاسی ایشان نبود شاید جایگاه آژانس در راستی آزمایی اینگونه نبود. اقدامات ایران  در چارچوب آژانس است. آنچه ایران متوقف کرده اقدامات داوطلبانه بوده است.

وی گفت: تمامی دوربین‌های پادمانی سر جایش است. هرگانه در یک توافق طرف مقابل از مصلحت دو طرف عبور می‌کند مختار هستیم از تعهد اخلاقی عبور کنیم. اقدامات ایران هیچ نگرانی اشاعه‌ای ندارد و ایران جزو پادمان است. بهتر است مدیرکل بر طرف‌هایی که عضو ان.پی.تی نیستند متمرکز شود.جامعه جهانی نمی‌پذیرد. ایران کشوری بوده که بیشترین نظارت را بر روی برنامه هسته‌ایش داشته است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره آینده برجام گفت: آنچه ایران در کاهش تعهدات برجامی خود انجام داده در پاسخ به اقدامات طرف مقابل بوده است. سال‌هاست که برجام برای ایران کار نکرده و توافق منافع اقتصادی برای مردم ایران نداشته است. یک مقدار طرف های مقابل این روزها را تحمل کنند که برخی ابعاد فنی آن کاهش یابد و آنها ببیند کاهش تعهدات یعنی چه. تمام اقدامات ایران برگشت پذیر است. اگر توافق فردا در وین نهایی شود تمام اقدامات ایران از لحاظ فنی برگشت پذیر است. آنچه برگشت ناپذیر است تروریسم اقتصادی آمریکا و آنهایی که همراهی با آمریکا کردند. دردی که بر مردم ایران اعمال کردند برگشت ناپذیر است. باید تمرکز خود را برای به نتیجه رسیدن توافق انجام دهند.

خطیب‌زاده ادامه داد: توافق در دسترس و ممکن است اگر آمریکا دو کار کند اول این‌که از این توهم اهرم سازی عبور کند. توهم اهرم سازی یک طرفه وجود ندارد و از آن عبور کنند و دوم این‌که بپذیرند به تعهدات خود ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ برگردند، همین فردا می‌توانیم به وین برویم و توافق را نهایی کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی گفت: این‌که مبادلات خود را در چارچوب ارزهای غیر از دلار و یورو انجام دهیم همواره در دستورکار کشورهای مستقلی چون ایران بوده و در برخی مراودات دوجانبه با برخی کشورها با ارزهای محلی کار می‌کنیم و تلاش داریم از سلاح دلار در اقتصاد بین الملل فاصله بگیریم و فقط ایران نیست روسیه و چین و کشورهایی که مورد تبعیض های بین‌المللی قرار گرفتند این مسیر را رفتند. 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین