|
| کد مطلب: ۸۸۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد

خطیب‌زاده: وین معطل پاسخ‌های آمریکاست

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اگر آمریکا پاسخ به موضوعات باقیمانده داده بود الان همه در وین بودند؛ وین معطل پاسخ‌های آمریکاست و ما این تطویل مذاکرات را به نفع هیچ طرفی نمی‌دانیم

خطیب‌زاده: وین معطل پاسخ‌های آمریکاست

باشگاه خبرنگاران نوشت: سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز(دوشنبه) در نشست خبری درباره مذاکرات وین گفت: در گفت‌وگوها آنچه که مربوط به ایران، اتحادیه اروپا روسیه و چین بوده تمام شده است. هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها آنچه که باقی مانده بین ایران و ایالات متحده را از طریق خود در حال پیش بردن است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه البته هر دو طرف ایران و اتحادیه اروپا یعنی آقای امیرعبداللهیان و آقای بورل، در این امر مشترک بودند که این تنفس طولانی شدن تنفس به نفع گفت‌وگوها نیست و مناسب است که هرچه زودتر این تنفس با یک دیدار حضوری تازه شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین درباره تاریخ بعدی مذاکرات وین گفت: آقای مورا و باقری هر دو در گفت‌وگوهای منظم گاه روزانه هستند و با هم در ارتباطند و پیام‌هایشان رد و بدل می‌شود و این‌که ملاقاتی فرای این انجام شود توافقی بوده که بین امیرعبداللهیان و بورل انجام شده ولی هنوز تاریخی برای این قضیه روشن نشده است.

به گفته خطیب زاده، اگر آمریکا پاسخ به موضوعات باقیمانده داده بود الان همه در وین بودند؛ وین معطل پاسخ‌های آمریکاست و ما این تطویل مذاکرات را به نفع هیچ طرفی نمی‌دانیم.

دور هشتم مذاکرات وین که از ۶ دی و با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شد با اعلام جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا از ۲۰ اسفند بر سر برخی مسائل باقی مانده تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین