|
| کد مطلب: ۸۳۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد

سروری: پذیرفتند با شرایطی که ما دیکته می‌کنیم به مذاکرات برگردند

سروری: پذیرفتند با شرایطی که ما دیکته می‌کنیم به مذاکرات برگردند

نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: این انقلاب بدون اینکه از روش‌های متعارف غربی و مسلحانه استفاده کند با صراحت از ابتدا اعلام کرد که نه شرقی و غربی و به هیچ یک از بلوک‌های قدرت وابسته نیست.

به گزارش آیند، پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در ابتدای چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: امیدوارم خداوند به ما در ادامه راه شهیدان توفیق دهد.

او ادامه داد: جمله‌ای از اسقف کاپوچی را یادم نمی‌رود که اعتراض کرده بود و می‌گفت اینکه انقلاب، اسلام را زنده کرد درست نیست، انقلاب دین را زنده کرد و این واقعیت درستی است. انقلابی که با حضور خود دو قدرت دنیا را مجبور به کرنش در مقابل خود کرد با جوهره دینی بر سر کار آمد.

سروری گفت: در زمانی که یکی از قطب‌های بزرگ دنیا دین را افیون و مخدر می‌دانستند دین با بالندگی و نشاط توانست یک ملت را به پای قیام بیارود و فرایندی را ایجادکند که منجر به پیروزی بر اراده جهانی شود.

نائب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه انقلاب توانست شرق و غرب را همصدا کند گفت: ما انقلابی هستیم که توانستیم قدرت‌ها را با هم آشتی دهیم وشرق و غرب با هم، هم صدا شدند. این انقلاب بدون اینکه از روش‌های متعارف غربی و مسلحانه استفاده کند با صراحت از ابتدا اعلام کرد که نه شرقی و غربی و به هیچ یک از بلوک‌های قدرت وابسته نیست.

او تاکید کرد: این افتخار بزرگی است که انقلاب به مردم داد؛ مردمی که اسیر اراده غربی بودند.

سروری در ادامه به جدایی بحرین از ایران اشاره کرد و گفت: آن زمان همه تلاش کردند بحرین را حفظ کنند و همان روز انگلستان اعلام موضع کرد و شاه با ذلت تمام مجبور شد حاکمیت ایران رو بر بحرین نفی کند و آن را فقط به خاطر یک تشر انگلیسی‌ها از ایران جدا کند.

او با اشاره به مذاکرات وین گفت: مذاکرات وین را ببینید که تقابل دو دیدگاه بود. دیدگاهی که معتقد بود برای راضی کردن قدرت‌ها باید به آن‌ها امتیاز داد و یک دیدگاه می‌گفت باید با اقتدار باید حق را گرفت. دیروز وزیر امور خارجه آمریکا گفت نتایج شگفت‌انگیزی دارد حاصل می‌شود. در حالی که ما اعلام کردیم حتما باید راستی آزمایی کنیم و این را پذیرفتند. اینکه باید به صورت کیفی ۱۲ میلیارد دلار تحویل ما بدهند را پذیرفتند. پذیرفتند به مذاکرات برگردند با شرایطی که ما دیکته می‌کنیم. این نشان می‌دهد نگاه اقتدار پاسخ می‌دهد.

سروری گفت: دولت قبلی با رویکرد مثبت به غرب چند دلار توانستند به ایران بازگردانند؟ امروز می‌بینیم درها به روی ایران باز می‌شود چرا که براساس موضع انقلابی حرکت می‌کنیم. از این نظر این دهه را که دهه اقتدار و نورانیت مشارکت اجتماعی است تبریک می‌گوییم.

او در ادامه به حادثه شهادت مامور پلیس نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: حادثه ناگواری در هفته گذشته داشتیم که درس‌های زیادی به ما داد. شهادت مظلومانه یکی از پلیس‌های کشور که در مقابل اراذل اوباش جان باخت یکی از صحنه‌های دلخراش بود. یک عده اراذل اوباش با بی‌حیایی تمام در مقابل پلیس می‌ایستند.

سروری گفت: امنیت بدون اقتدار یک لطیفه است. امنیت نیازمند اقتدار است. مجلس موضع انقلابی گرفت و آمادگی خود را برای تصویب یک طرح اقتدار آفرین برای امنیت کشور و پلیس اعلام کرد. هرجا که امنیت ضربه می خورد باید دید اقتدار در آنجا چه وضعیتی دارد. ما که امنیت را در منطقه به وجود آوردیم ناگوار است در داخل کشور که مظهر امنیت در منطقه و دنیا بوده شاهد چنین رفتارهای نگران کننده‌ای باشیم.

او همچنین به قتل زن اهوازی نیز اشاره کرد و گفت: هفته گذشته شاهد یک قتل فجیع زن اهوازی بودیم و انشالله با درایت و قراردادن ضوابط سخت‌گیریانه جلوی چنین رفتارهایی گرفته شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین