|
| کد مطلب: ۸۱۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد

بررسی روند مذاکرات هسته‌ای در شورای‌عالی استان‌ها

بررسی روند مذاکرات هسته‌ای در شورای‌عالی استان‌ها

سخنگوی شورای عالی استان ها از دعوت معاون وزیر خارجه برای حضور در اولین جلسه این شورا برای بررسی روند مذاکرات هسته ای خبر داد.

به گزارش آبند، محمدیعقوب باقری سخنگوی شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به تشکیل نخستین جلسه هیات رئیسه دوره ششم این شورا اظهار داشت: این جلسه در ساعات ابتدایی شامگاه دوشنبه 27 دی ماه 1400 به ریاست پرویز سروری و حضور اعضا برگزار شد.
وی در مورد مصوبات این جلسه گفت: بنا شد جلسات عمومی هر ماه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته دوم آن ماه برگزار شود و یک روز قبل از آن نیز اعضای هیئت رئیسه دستور کار اجلاس و برنامه های پیشنهادی را به شور بگذارند. باقری در ادامه روزهای 13 و 14 بهمن ماه را به عنوان تاریخ اجلاس پیش روی شورای عالی استان ها که در واقع نخستین اجلاس پس از تعیین هیات رئیسه خواهد بود، اعلام کرد.

سخنگوی شورای عالی استان ها افزود: در روز 13 بهمن و از ساعت هشت صبح اجلاس دوم دوره ششم شورای عالی استان ها در محل مجلس قدیم برگزار خواهد شد که برگزاری مراسم تحلیف اعضای جدید، نطق پیش از دستور چهار نفر از نمایندگان، انتخاب اعضای کمیسیون ها و انتخاب هیئت سه نفره حل اختلاف در دستور کار قرار می گیرد و در صورت اجازه وقت، انتخاب نمایندگان شورا در مجامع مردم نهاد وزارت کشور و کمیسیون نظارت بر سفرهای خارجی کارمندان دولت نیز صورت خواهد پذیرفت.

باقری در ادامه گفت: در ادامه برنامه های این روز و به مناسبت دهه مبارک فجر نمایندگان شورای عالی استان ها برای تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی(ره) در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی حضور پیدا خواهند کرد. در روز 14 بهمن ماه نیز کمیسیون های شورای عالی استان ها تشکیل و رای گیری برای انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه کمیسیون ها در برنامه خواهد بود.

سخنگوی این شورا اعلام کرد: طبق مصوبه هیات رئیسه در هر اجلاس عمومی 4 نفر از نمایندگان می توانند در قالب نطق پیش از دستور نقطه نظرات خود را بیان کنند.

همچنین مقرر شد در اجلاس بهمن ماه با حضور تمام اعضای شورای عالی استان ها درباره برگزاری جلسات آتی شورای عالی استان ها به صورت متمرکز و در یک مکان رای گیری شود.

وی در پایان از دعوت مسئولان و مدیران کشور جهت تبیین آخرین وضعیت کشور برای حضور در اجلاس های عمومی شورای عالی استان ها خبر داد و اضافه کرد: دعوت از معاون وزیر خارجه برای حضور در اجلاس بهمن ماه این شورا برای بررسی روند مذاکرات هسته ای در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین