|
| کد مطلب: ۷۳۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد

برای حمله دیر شده برجام را احیا کنید! | اسراییل قادر به نابودی پروژه هسته ای ایران نیست

یک مقام صهیونیست طراح حمله به راکتور هسته‌ای عراق تاکید کرد: اسرائیل قادر به نابودی پروژه هسته‌ای ایران نیست و برای چنین کاری دیر شده است.

برای حمله دیر شده برجام را احیا کنید! | اسراییل قادر به نابودی پروژه هسته ای ایران نیست

به گزارش آیند، «بلومبرگ» در تحلیلی نوشت: فعالان نظامی اسرائیل تحلیل‌های گوناگونی درباره نحو مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران دارند. برخی می‌گویند اسرائیل باید با توافق هسته‌ای 5+1 با ایران (برجام) مخالفت کند و برخی می‌گویند اسرائيل توان مقابله یکجانبه با برنامه هسته‌ای ایران را ندارد. اسحاق بن اسرائیل که چند دهه در امور امنیتی اسرائيل فعالیت داشته، طراح اصلی حمله به راکتور هسته‌ای عراق است.

او همچنین رئيس اطلاعات نیروی هوایی بوده است و اکنون ریاست آژانس فضایی اسرائیل را برعهده دارد. وی می‌گوید من در گفت‌وگو با نفتالی بنت نخست‌وزیر، به او توصیه کردم به مخالفت اسرائيل با بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران خاتمه دهد.

وی درباره این ادعای بنت که «اگر توافق هسته‌ای ناامنی پدید آید، اسرائیل برنامه هسته‌ای ایران را نابود خواهد کرد»، گفت: برای چنین کاری دیر شده است. شاید 10 سال قبل چنین امکانی بود اما امروز نام فناوری مربوط به تولید بمب در دسترس ایرانی‌هاست و تنها سند بر اراده آنها برمی‌گردد.

این مقام صهیونیست می‌افزاید: بحث بر سر اثربخشی هزینه اقدام نظامی است و ایران می‌تواند هر تاسیسات هسته‌ای را حداکثر ظرف 2 سال احیا کند. واقعیت این است که دیگر امکان نابودی برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد.

اسحاق بن اسرائیل، با بیان اینکه «تلاش‌های نتانیاهو برای متقاعد کردن دولت ترامپ به خروج از برجام بدترین اشتباه استراتژیک در تاریخ اسرائیل بود»، گفت: ما باید به مخالفت خود پایان دهیم و آمریکا را تشویق کنیم تا توافقی را با تمرکز بر موضوع اصلی جلوگیری از دستیابی قریب‌الوقوع ایران به بمب منعقد کند.

وی درباره گسترده کردن توافق به موضوعاتی مانند مبارزه با حمایت ایران از تروریسم هم گفت: پیچیده کردن موضوعات اشتباه است.

آنچه این مقام صهیونیست عمدا درباره علت اصلی ناتوانی اسرائیل از درگیری نظامی با ایران مسکوت گذاشته، توانمندی‌های گسترده و چندلایه ایران است که فقط یک قلم از آن اخیرا در بیان نایب‌رئيس آکادمی دانش موشکی روسیه بازتاب یافت: «ایران، یکی از کشورهای نظامی پیشرفته و یکی از چهار قدرت موشکی دنیاست. ایران توانایی آن را دارد که اسرائیل را غیرقابل سکونت کند».

مرجع : کیهان

ارسال نظر

پربازدیدترین