|
| کد مطلب: ۶۹۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد

باقری در گفت‌وگو با اشپیگل: نحوه محافظت از امنیت‌مان به خودمان بستگی دارد

باقری در گفت‌وگو با اشپیگل: نحوه محافظت از امنیت‌مان به خودمان بستگی دارد
رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران با ۱+۴ در گفت‌وگویی تصریح کرد که نحوه محفاظت ایران از امنیتش کاملا به خودش بستگی دارد.

به گزارش آیند، علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان و رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران با ۱+۴ در گفت‌وگویی با اشپیگل آلمان اهداف ایران را از حضور در مذاکرات وین و آنچه ایران می‌خواهد به آن دست یابد را "رفع کامل تحریم‌ها" عنوان کرد.

وی همچنین تصریح کرد: اینکه چگونه از خودمان محافظت کنیم، کاملا به خودمان بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، اجرای کامل مفاد قطعنامه ۲۲۳۱، دریافت تضمین های کافی برای برداشته شدن تحریم‌ها و خارج نشدن دوباره آمریکا از برجام، ایجاد ساز و کار راستی‌آزمایی عملی در اجرای موثر تعهدات، پیش‌بینی امکان پیگیری خسارت ناشی از تحریم‌ها از جمله اهدافی است که تیم مذاکره کننده ایران در وین دنبال می‌کند.

دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴ و آمریکا در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران خارجه این کشورها عصر امروز (دوشنبه) در هتل کوبورگ وین آغاز به کار کرد.

علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ریاست هیات ایرانی را به عهده دارد. در این مذاکرات هم‌چنین مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی، رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه، غلامرضا پناهی معاون امور ارزی و بین الملل بانک مرکزی، علی فکری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، احمد اسدزاده سرپرست معاونت بین الملل و بازرگانی وزارت نفت و ابراهیم شیبانی رییس کمیسیون اقتصادی شورای راهبردی روابط خارجی به همراه تیم های کارشناسی‌شان علی باقری را همراهی می کنند.

حسین امیرعبداللهیان ، وزیر خارجه کشورمان نیز در یادداشتی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران علیرغم تمامی بدعهدی های غرب در برجام، مجدداً به منظور نشان دادن حسن نیت و با هدف غایی لغو تحریم های یک جانبه و غیرقانونی، اکنون آماده گفت وگوی نتیجه محور برای دستیابی به "توافق خوب" با ۱+۴ می باشد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این راه "حسن نیت" و عزم جدی داشته و دارای اراده لازم برای رسیدن به یک توافق خوب در وین است./ایسنا

ارسال نظر

پربازدیدترین