|
| کد مطلب: ۶۸۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد

آخرین جزئیات پرداخت بدهی چند میلیارد دلاری کره جنوبی به ایران

آخرین جزئیات پرداخت بدهی چند میلیارد دلاری کره جنوبی به ایران

خطیب زاده در نشست خبری خود آخرین جزئیات بدهی کره جنوبی به ایران را تشریح کرد.

به گزارش آیند، در خصوص بدهی کره به کشومان روایت‌های مختلفی وجود دارد و بین ۷ تا ۹ میلیارد دلار اعلام شده است. حسین تنهایی رئیس اتاق ایران و کره جنوبی سال گذشته در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره مبلغ بدهی کره جنوبی به کشورمان گفت: این طلب ۸ و نیم میلیارد دلار است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی هم در گزارشی در دی سال گذشته مجموع بدهی کره جنوبی به ایران را ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

با این حال رئیس سابق بانک مرکزی در روزهای آخر سال ۱۳۹۹ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که بدهی کره به کشورمان ۷ میلیارد دلار است.

تلاش‌های ایران برای پس‌گرفتن بدهی‌ هفت تا ۹ میلیارد دلار، میزان بدهی‌ای است که تخمین زده می‌شود ایران از کره‌ای‌ها طلبکار است و البته گفته می‌شود این رقم، بالاترین میزان پولی است که ایران در کشورهایی دارد که با آنها تا پیش از برجام مبادله اقتصادی داشته است.

خطیب‌زاده در نشست خبری خود اعلام کرد: سند بلند مدت همکاری ایران و چین همواره پیگیری شده است. پروژه ها و توافقنامه ها پیگیری خواهد شد و سفر امیرعبدالهیان به چین هم در آینده در این خصوص خواهد بود.

او افزود: در حاشیه اجلاس اِکو گفت‌وگوهاى چند جانبه انجام داده ایم، آنچه در عشق آباد انجام شد یک گام جدی برای ارتقای همکاری ها بوده است. در خصوص بازپرداخت بدهی‌ها اقداماتی انجام داده‌ایم. اما برخی از موانع بانکی وجود دارد که در حال پیگیری است؛ ما وارد یک دوره جدید در روابط با ترکمنستان شده ایم.

خطب زاده تاکید کرد: سفر اردوغان به تهران در چارچوب شورای عالی دو کشور خواهد بود و در خصوص تاریخ آن اطلاع رسانی خواهیم کرد، سفری که در زمان سفر چاووش اوغلو در این خصوص برنامه ریزی شد. تحول جدیدی در خصوص بدهکاری کره جنوبى وجود ندارد، اما پیگیری‌ها انجام می‌شود.

او گفت: رژیم اشغالگر قدس به عنوان رژیمی که دارای چند صد کلاهک هسته‌ای است در جایگاهی نیست که در خصوص برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران اظهارنظر کند./ مثلث آنلاین

ارسال نظر

پربازدیدترین