|
| کد مطلب: ۶۸۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

رفتار متناقض آمریکا مانع جدی رسیدن به توافق

رفتار متناقض آمریکا مانع جدی رسیدن به توافق

تهران برای رسیدن به توافق جدی است اما یکی از اصلی ترین موانع، رفتار متناقض آمریکا است.

به گزارش آیند حسین امیر عبداللهیان ، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌و گو‌یی با همتای خود در سوئیس اظهارکرد: ایران برای رسیدن به توافق جدی است اما در این راه یکی از اصلی ترین موانع رفتار متناقض آمریکا است.
از وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان و ایگنازیو کاسیس روز سه‌شنبه در یک گفت‌ وگوی تلفنی در خصوص مسائل دوجانبه، گفت‌‌وگوهای وین و برخی موضوعات منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.
وزیر امور خارجه ایران در این مکالمه تلفنی با یادآوری جایگاه مهم سوئیس در اروپا، اشاره کرد که روابط دوجانبه دو ‌کشور در مسیری درست قرار دارد و سفر اخیر رئیس پارلمان سوئیس به تهران نقطه عطفی در روابط پارلمانی دو کشور بوده است.
امیرعبداللهیان با اشاره به تلاش برای رفع برخی مشکلات در زمینه گسترش فعالیت شرکت‌های سوئیسی در ایران، بر لزوم افزایش و رشد مناسبات و روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله علمی، آموزشی، کشاورزی، حمل و نقل، بهداشت و درمان و بانکی تأکید کرد.
وزیر امور خارجه ایران همچنین با اعلام آمادگی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، ابراز امیدواری کرد که این امر به زودی محقق شود.

وی به وضعیت بحرانی در یمن نیز اشاره کرده و تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران از هر تلاشی جهت رفع محاصره و پایان دادن به جنگ حمایت می‌کند./برنا

ارسال نظر

پربازدیدترین