|
| کد مطلب: ۹۴۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد

آیا گرفتگی گوش نیاز به مراجعه به پزشک دارد؟

اگر تحریک گوش باعث درد شدید شود، یا اگر فردی تجمع مایعات، تب، ترشح، سرگیجه یا صدای زنگ در گوش (وزوز گوش) داشته باشد، باید به پزشک نیز مراجعه کند.

آیا گرفتگی گوش نیاز به مراجعه به پزشک دارد؟

اگر گوش معمولا با جرم گوش مسدود می‌شود، ممکن است لازم باشد جرم گوش نیز به صورت دستی برداشته شود، جرم گوش معمولا با تجهیزات تخصصی تمیز می‌شود، برخی ایجاد مکش می‌کنند، همچنین می‌توان از یک ابزار نازک با چنگک در انتها برای تراشیدن جرم گوش استفاده کرد. روش ساده، شستن گوش با استفاده از پمپ الکتریکی است که جرم گوش را شستشو می‌دهد.

درک این نکته مهم است که متخصصان پزشکی نه تنها گرفتگی گوش‌ها را تسکین می‌دهند و انسداد را برطرف می‌کنند، بلکه به بهبودی نیز کمک می‌کنند. برای مثال، اگر فردی عفونت در گوش (یا سینوس) داشته باشد که بر شنوایی‌اش تأثیر می‌گذارد، ممکن است به آنتی‌بیوتیک‌های تجویزی نیاز داشته باشد.

شنوایی سنج همچنین ممکن است آنتی هیستامین ها، ضداحتقان ها، قطره‌های گوش تجویزی، استروئیدها (برای آلرژی) و داروهای ضد قارچ (برای گوش شناگر) را برای رفع انسداد گوش تجویز کند.

هشدار: قرار دادن هر چیزی در داخل گوش کار اشتباهی است و از آن بدتر قرار دادن شمع در گوش است. در این شیوه، شمعی مخروطی شکل و تو خالی آغشته به موم یا پارافین در داخل کانال گوش قرار می‌گیرد. سپس شمع را روشن می‌کنند. گفته می‌شود حرارت شمع، جرم گوش را بیرون می‌آورد، ولی هیچ دلیل اثبات شده‌ای در این مورد وجود ندارد و این کار بسیار خطرناک است، زیرا ممکن است موجب سوختگی گوش شود و یا باعث گرفتگی گوش در اثر تجمع موم شمع و سوراخ شدن پرده گوش شود.

علاوه بر این روغن زیتون رایج‌ترین روغنی است که برای رفع انسداد جرم گوش به طور طبیعی استفاده می‌شود، اما می‌توانید روغن بادام را نیز انتخاب کنید، روغن را در دستان خود گرم کنید تا در دمای مناسب باشد، سپس سه یا چهار قطره در مجرای گوش بریزید. در حالی که سر خود را یک بار به پهلو خم کنید. دو بار در روز این کار را انجام دهید تا زمانی که جرم گوش به طور طبیعی پاک شود.

این روغن، جرم گوش را نرم می‌کند و اجازه می‌دهد به طور طبیعی و بدون درد خشک شود. این روش می‌تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه مورد استفاده قرار گیرد. یک بار در هفته می‌توانید از سر دوش (ولرم و با فشار بسیار کم) برای شستشوی گوش استفاده کنید.

ارسال نظر

پربازدیدترین