|
| کد مطلب: ۹۴۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد

وضعیت کرونا در کودکان در هشتمین موج/لزوم استفاده از «ماسک» تا آخر زمستان

رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر ضمن تشریح آخرین وضعیت بیماری‌های تنفسی در اطفال، در عین حال گفت: به صورت قطعی به تمام خانواده‌ها توصیه می‌کنم که حداقل تا ماه‌های آخر زمستان از ماسک استفاده کنند.

منبع: ايسنا |

دکتر فرهاد چوبدار درباره آخرین وضعیت بیماری‌های تنفسی در کودکان، گفت: نمای بیماری‌های تنفسی در هفته‌های گذشته کمی متفاوت شده است که البته بخشی از آن به این علت است که آلودگی هوا کاهش یافته بود. موج آنفلوآنزا تقریبا در حال سپری شدن است. همچنین بیماری برونشیولیت که با ویروس RSV بود، هنوز ادامه دارد؛ به ویژه در اطفال و کودکانی که زمینه‌ بیماری‌ تحریک‌پذیری راه‌های تنفسی یا زمینه ژنتیکی و خانوادگی از آسم دارند، بیشتر دیده می‌شود.
وی درباره لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز گفت: توصیه قطعی این است که در شرایط کنونی مردم از ماسک استفاده کنند. باید توجه کرد که یکی از ابزاری که مردم را از اپیدمی آنفلوآنزا که امسال بسیار شدیدتر و کشنده‌تر بود، نجات داد، شست‌وشوی دست‌ها و استفاده از ماسک بود.

چوبدار تاکید کرد: البته کودکان سنین پایین بهتر است که ماسک نزنند، بلکه اطرافیان‌شان ماسک بزنند. چراکه استفاده از ماسک می‌تواند در بدن کودکان سنین پایین باعث تجمع دی‌اکسید کربن شده و مشکلات تنفسی را برایشان ایجاد می‌کند. بر این اساس استفاده از ماسک در کودکان زیر دو سال اصلا توصیه نمی‌شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین