|
| کد مطلب: ۹۳۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد

دمای ایده آل برای خواب با افزایش سن تغییر می‌کند؟

به‌نظر شما بهترین دما برای خواب چند درجه است؟ در اتاق سرد بهتر می‌خوابید یا در اتاق گرم؟

دمای ایده آل برای خواب با افزایش سن تغییر می‌کند؟
منبع: فرارو |

 دمای اتاق خواب تأثیر زیادی بر کیفیت خواب دارد. طبق نظرسنجی بنیاد ملی خواب، هوای خنک اتاق یکی از مهم‌ترین عوامل خواب راحت شبانه است.  

بهترین دما برای خواب چه درجه است؟

بهترین دمای اتاق برای خواب تقریبا ۶۵ درجه فارنهایت (۱۸٫۳ درجه سانتی‌گراد) است. البته ممکن است این دما برای افراد مختلف چند درجه‌ای فرق داشته باشد، اما بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند برای خواب راحت دمای اتاق ۱۵٫۶ تا ۱۹٫۴ درجه سانتی‌گراد باشد.

بدن ما به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که دمای مرکزی بدن عصر‌ها دچار افت جزئی می‌شود. کم کردن بخاری یا شوفاژ در ساعات ابتدایی شب دما را تنظیم و به بدن اعلام می‌کند که زمان خواب فرا رسیده است.

بهترین دما برای خواب نوزادان

دمای اتاق‌خواب نوزادان باید ۱ یا ۲ درجه بیشتر از دمای اتاق بزرگ‌سالان باشد، بنابراین ۲۰٫۵ درجه سانتی‌گراد برای نوزادان مناسب است. چون نوزادان هنوز کوچک‌اند و بدنشان در حال رشد است، به تغییرات دمای محیط حساس‌ترند.

آیا دمای ایده آل برای خواب با افزایش سن تغییر می‌کند؟

 

با افزایش سن، بدن ما تغییرات زیادی می‌کند. ۲ نمونه از این تغییرات کاهش دمای بدن و کاهش ترشح ملاتونین و کورتیزول (هورمون استرس) است. ممکن است لازم باشد دمای اتاق‌خوابتان را با توجه به راحتی بدنتان تنظیم کنید، اما از تغییر شدید آن به خیلی گرم یا خیلی سرد خودداری کنید.

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین