|
| کد مطلب: ۹۳۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد

افزایش ابتلای کشوری به کرونا / هنوز افزایش فوتی نداریم

مدیر آزمایشگاه ملی آنفلوآنزا و استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران وضعیت کرونا در کشور را با زیرسویه‌های جدید اُمیکرون، تشریح کرد و گفت: به نظر می‌رسد که حدود یک ماه است این زیرسویه‌ها وارد کشور شده‌اند؛ با این حال خوشبختانه افزایش زیادی در بستری‌ و فوتی‌ها نمی‌بینیم، اما باید منتظر روند آن در هفته‌های آتی بود.

افزایش ابتلای کشوری به کرونا / هنوز افزایش فوتی نداریم
منبع: ایسنا |

دکتر طلعت مختاری آزاد با بیان اینکه افزایش ابتلای کشوری را در آمارها مشاهده می‌کنیم، اما فعلا پیک بزرگی را نمی‌بینیم، افزود: در حال حاضر که زیرسویه‌های جدیدی شناسایی شده و افزایش موارد ابتلا را داشتیم، می‌توان گفت موج هشتم کرونا نیز آغاز شده است. البته باید ببینیم که روند موج کرونا در یکی دو هفته آینده به چه صورت خواهد بود.

مختاری آزاد با بیان اینکه البته خوشبختانه هنوز افزایش چندانی در موارد فوتی ناشی از کرونا را در کشور نداشته‌ایم، گفت: به هر حال در کشور ما هم مردم واکسن تزریق کرده‌اند و هم تعداد زیادی از افراد خودشان قبلا به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و در نتیجه ایمنی مناسبی در جامعه وجود دارد. به نظر می‌رسد که کشورهایی که فقط با واکسن ایمن شده بودند، اکنون افزایش فوتی‌ها را شاهدند، اما در کشورهایی مانند ما که ایمنی هم ناشی از تزریق واکسن و هم ناشی از ابتلا بوده است، شدت بیماری کمتر است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین