|
| کد مطلب: ۹۳۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد

یک فنجان ماکارونی این ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کنند

به گفته کارشناسان تغذیه، ماکارونی بیشتر کربوهیدرات است اما این تمام ماجرا نیست. یک فنجان پاستای پخته شده در حدود ۱۴۵ گرم، در حدود ۳۸ گرم کربوهیدرات، ۷.۷ گرم پروتئین و ۰.۶ گرم چربی دارد. به علاوه، در تمام آبی که از پخت و پز جذب پاستا می شود، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی وجود دارد.

یک فنجان ماکارونی این ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کنند
منبع: سینا پرس |
محققان توضیح می دهند: احتمالاً می دانید که توصیه هایی برای مصرف انرژی در روز وجود دارد. این توصیه ها بر اساس اندازه بدن، جنس و فعالیت بدنی است. اما ممکن است متوجه نشوید که توصیه ‌هایی نیز در مورد مشخصات درشت مغذی‌ها یا انواع غذاها وجود دارد که این انرژی را تامین می ‌کنند.

به گفته محققان، در چارچوب یک رژیم غذایی سالم، افرادی که رژیم غذایی آنها به طور منظم ماکارونی داشته باشد، وزن بیشتری از دست می دهند و نتایج یک بررسی سیستماتیک از ۱۰ مطالعه مختلف نشان داد که ماکارونی برای سطح گلوکز خون بعد از غذا بهتر از نان یا سیب زمینی است.

بنابراین پژوهشگران معتقدند که به ‌جای ترک خوردن پاستا یا ماکارونی بهتر است حجم وعده‌های غذایی را کاهش دهید یا به پاستاهای سبوس‌دار که محتوای فیبر بیشتری دارند و برای سلامت روده فوایدی دارند، روی بیاورید.

گفتنی است که ماکارونی بدون گلوتن نسبت به ماکارونی گندم پروتئین کمتری دارد. بنابراین، علیرغم اینکه برای افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن سالم تر است، تغییر به ماکارونی بدون گلوتن برای بسیاری از ما فواید سلامتی بیشتری ندارد.

یک فنجان ماکارونی پخته شده حدود یک چهارم ویتامین های B1 و B9 توصیه شده روزانه، نصف مقدار توصیه شده سلنیوم و ۱۰ درصد از آهن مورد نیاز بدن را دارد. همچنین وقتی پاستا پخته و سرد می شود، برخی از کربوهیدرات ها به نشاسته مقاوم تبدیل می شوند. این نشاسته در برابر هضم مقاوم است، بنابراین انرژی کمتری دارد و برای سطح قند خون بهتر است. بنابراین، ماکارونی باقیمانده شما، حتی اگر آن را دوباره گرم کنید، نسبت به غذای شب قبل کالری کمتری دارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین