|
| کد مطلب: ۹۳۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد

چرا باید هر روز «دارچین»بخوریم؟

ادویه‌ها منبع اصلی عطر و طعم در غذا هستند و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی بالای آنها به عنوان دارو نقش فعالی دارند. ارزش دارویی ادویه‌ها در درمان بیماری‌های مختلف مانند سرطان، تب، مالاریا، معده، حالت تهوع و موارد دیگر به اثبات رسیده است.

دارچین مانند زنجبیل، میخک و جوز هندی دارای خاصیت گرم کننده است. یکی از خواص دارچین این است که جریان خون را افزایش می‌دهد و دمای بدن را بالا می‌برد.

در مورد فواید دارچین می‌دانیم کلسیم و پتاسیم موجود در شیر به کاهش فشار خون کمک می‌کند. در حالی که دارچین ضمن افزایش سطح کلسترول خوب، سطح کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد.

هر دو در کاهش خطر بیماری‌های قلبی مفید هستند. بنابراین یک لیوان شیر دارچین گرم به جریان خون شما کمک می‌کند و کلسترول را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این بزرگترین خاصیت عرق دارچین را می‌توان در لاغر کننده بودن آن دانست. عرق دارچین سوخت و ساز بدن را افزایش داده و کمک می‌کند تا چربی‌های اضافی بدن با سرعت بیش‌تری آب شوند. انتخاب کیک سیب و دارچین البته به صورت کم شکر می‌تواند یک عصرانه خوشمزه و رژیمی مناسب برای همه افراد باشد.

مصرف عصاره‌ دارچین با کم کردن چربی و افزایش بافت عضلانی، موجب بهبود تناسب اندام می‌شود

علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی درباره خواص دارچین می گوید: دارچین اثرات دیابتی داشته و در کاهش قند خون موثر است.

وی با بیان اینکه دارچین هضم کننده غذا بوده و گرمی و خشکی ملایم دارد، ادامه داد:‌برای کاهش سردی و گرم شدن بدن و هضم موثر غذا مفید است؛ ضمن اینکه این ادویه خوشبو کننده دهان است.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه دارچین پرکاربردترین ادویه در سفرهای ایرانی است، افزود:‌البته زیاده روی در مصرف دارچین توصیه نمی‌شود؛ چراکه اثرات ضد انعقادی خون دارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین