|
| کد مطلب: ۹۲۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد

متخصص طب سنتی:

مو‌های زائد بدن را «لیزر» نکنید!

مو‌های زائد بدن معضلی است که تمام افراد در طول زندگی آن را تجربه می‌کنند. طی سال‌های گذشته روش‌های مختلفی برای حذف آن‌ها ابداع شده که تازه‌ترین آن‌ها استفاده از "لیزر" برای حذف این مو‌های دردسرساز است.

مو‌های زائد بدن را «لیزر» نکنید!

استفاده از لیزر طی چند جلسه موجب حذف دائمی مو‌های زائد می‌شود، بنابراین استقبال از این شیوه برای از بین بردن مو‌های زائد روز به روز درحال افزایش است.

بسیاری از متخصصان پوست و مو بر غیرسرطان زا بودن استفاده از لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد تاکید داشته و آن را روشی بی‌خطری می‌دانند، اما سوالی که این میان به ذهن می‌رسد این است که اگر این مو‌ها زائد هستند چرا وجود دارند و چرا در تمام بدن افراد رویش دارند که حالا مجبور شویم به دنبال راهی برای حذف دائمی آن‌ها بگردیم. سوالی که متخصصان طب سنتی به آن پاسخ داده و رویش این مو‌ها را راهی برای دفع مواد زائد درون بدن می‌دانند و از بین بردن دائمی آن‌ها را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنند.

دکتر زهرا جعفری متخصص طب سنتی در این باره با اشاره به فواید رشد مو بر روی بدن، گفت: رشد مو‌های زائد در حقیقت راهی برای دفع مواد زائد است.

وی افزود: ضخیم شدن مو‌های بدن هم به واسطه اجماع مواد زائد در بدن است و یا برخی اختلالات هورمونی را نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به این مسئله اصلا لیزر مو‌های بدن و از بین بردن دائمی آن‌ها توصیه نمی‌شود، چرا که این کار مانند این است که منافذ خروج مواد زائد بدن مسدود شود.

جعفری گفت: با مسدود شدن منافذ خروج مواد زائد، این مواد در بدن تجمع یافته و قطعا برای بدن مضر خواهند بود.

این متخصص طب سنتی گفت: در طب سنتی برای از بین بردن مو‌های زائد، اصلاح آن‌ها توصیه می‌شود تا ضمن برداشتن مو‌های زائد رویش مجدد آن‌ها ادامه یابد.

جعفری خاطرنشان کرد: در خصوص افرادی که مو‌های ضخیم دارند هم این افراد باید اول وضعیت هورمونی و وضعیت تخمدان‌ها و ... را بررسی کرده و بعد به فکر لیزر مو‌های زائد باشند.

این متخصص طب سنتی گفت: استفاده از لیزر تنها در مواردی که فرد ناچار است، مانند مو‌های ضخیم و زائد صورت مجاز است و به هیچ عنوان نباید اقدام به لیزر کل بدن کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

پربازدیدترین