|
| کد مطلب: ۸۹۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد

افزایش ظرفیت دانشجوی دندانپزشکی تصویب شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ماده واحده تقویت زیرساخت‌های وزارت بهداشت و درمان در حوزه آموزش پزشکی و دندانپزشکی همراه با افزایش ظرفیت دانشجوی دندانپزشکی تصویب شد.

افزایش ظرفیت دانشجوی دندانپزشکی تصویب شد

باشگاه خبرنگاران نوشت: سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ۸۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این جلسه ماده واحده‌ای مبنی بر تقویت زیرساخت‌های وزارت بهداشت و درمان در حوزه آموزش پزشکی و دندانپزشکی مصوب شد که سازمان برنامه و بودجه و همچنین سازمان امور اداری و استخدامی اقداماتی به لحاظ تقویت منابع مالی و منابع انسانی انجام دهند که زیرساخت‌های لازم را برای جذب دانشجوی پزشکی عمومی و همچنین دندانپزشکی فراهم کنند.

او گفت: دستگاه‌های مختلف گزارش‌هایی درباره وضعیت اجتماعی و وضعیت حجاب و عفاف ارائه کردند. واقعیت این است که مطالبات مردمی در سطح گسترده‌ای ناظر بر نگرانی از سلامت خانواده، سلامت فرزندان و سلامت نسل جوان است که گزارش‌های ارائه شده نشان دهنده این هستند که مهندسی‌های شبکه‌ای شده‌ای برای تخریب نسل جوان انجام می شوند و دام‌های اجتماعی و فرهنگی زیادی برای توسعه کجروی‌های اجتماعی به صورت شبکه‌ای ایجاد شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خوشبختانه هوشیاری نیروهای انتظامی و امنیتی کشور موجب بر هم زدن شبکه‌های توطئه کننده بر علیه ملت شریف ایران خصوصاً نسل جوان شده است. مردم شریف ایران بدانند آهنگ کشور تامین سلامت اجتماعی و صیانت از خانواده و جلوگیری از تعرض به حقوق نسل جوان است.

عاملی تصریح کرد: تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر انجام وظیفه همه دستگاه‌ها نسبت به اجرای قوانین و مقررات مربوط به حجاب و عفاف است. کوتاهی‌ها و کم‌کاری‌های زیادی در این سال‌ها وجود داشته اند و می‌توان به مسئولیتی که دستگاه‌ها درباره تقویت شناخت اجتماعی و راهنمایی نسل جوان دارند، اشاره کرد. دستگاه‌ها وظیفه تقویت مهارت‌های اجتماعی را در مواجهه با خطرات اجتماعی دارند.

او گفت: تلویزیون‌های ماهواره‌ای که دائماً مسیر دین زدایی، هنجارزدایی و شکستن ارزش‌های الهی خانواده را دنبال می‌کنند و همچنین استفاده از بستر فضای مجازی برای ترویج فرهنگ تردید، تشویش و رفتن به سمت لذت گرایی‌های که به نوعی فرد را گرفتار بهم ریختگی هویتی و سوق پیدا کردن به سمت مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی و همچنین ترویج فرهنگ طلاق و جدایی تحت عنوان استقلال‌گرایی در کانون فضاسازی‌های اجتماعی قرار می‌دهد. تلویزیون‌های ماهواره‌ای با امتداد محتوای آن‌ها در فضای مجازی تلاش بر ترویج تساهل اخلاقی و ترویج نسبیت‌گرایی اخلاقی و تنزل اخلاق به امر شخصی و فردی و الگوسازی موسیقی‌های خشونت آفرین و عقل‌زدایی‌های ناشی از هیجانات افراطی هستند. نتیجه این نوع الگوی زندگی در درجه اول به مخاطر افتادن زندگی سالم و صلاح است.

او گفت: در واقع مبنای فعالیت‌ها عمل به قانون و حمایت از سلامت خانواده و ارتقای سواد و توجه خانواده‌ها به انواع مسیرهایی که موجب توسعه کجروی اجتماعی و در بسیار موارد برهم زدن نظم اخلاقی زندگی و دور شدن از فرهنگ و سبک زندگی اسلامی را به دنبال می‌آورد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین