|
| کد مطلب: ۸۵۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد

قطار فوق‌العاده در ساعات پرجمعیت به مترو اضافه می‌شود

قطار فوق‌العاده در ساعات پرجمعیت به مترو اضافه می‌شود

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، از بهبود تهویه هوا و اجرای طرح پایلوت برای به‌کارگیری فناوری‌های نوین به‌منظور کاهش ویروس کرونا در واگن‌های مترو خبر داد.

به گزارش آیند، مهدی شایسته اصل با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های انجام شده بیشترین امکان انتقال بیماری کرونا جایی است که مردم دم و بازدم دارند گفت: ما اولین کاری که انجام دادیم ایجاد تغییر در هواسازهای داخل قطارها بود تا بتوانیم کاری کنیم که تهویه هوا بهبود یابد.

وی تصریح کرد: اکنون در قطارهای مترو، فن‌ها از بالا هوا را می‌دمند و هوا از زیر صندلی خارج می‌شود تا تهویه بهتری در واگن‌ها داشته باشیم. همچنین برای تصفیه هوا و کاهش میزان ویروس و باکتری، استفاده از فیلترهای اولپا، هپا و سیستم تصفیه هوا با استفاده از پلاسمای سرد در تعدادی از قطارها در حال آزمایش است که اگر نتایج این روش‌ها مناسب و مثبت باشد آن را در همه قطارها استفاده خواهیم کرد.
شایسته اصل تصریح کرد: بر روی سکوها نیز از فناوری UV و اوزون استفاده می‌کنیم که فشار هوا جوری باشد که خروجی هوا مناسب باشد.
وی خاطرنشان کرد: ما برای اجرای این طرح‌ها در تمام واگن‌های مترو به لحاظ عملیاتی مشکلی نداریم اما به لحاظ مالی برای تغییر در سیستم‌ها و استفاده از فناوری‌های پیشرفته، شرایط سختی ایجاد می‌شود.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ستاد کرونا و به دستور مستقیم شخص وزیر کشور همچنین استاندار تهران، از ورود افراد بدون ماسک به مترو تهران ممانعت شده است افزود: از هفته جاری کارکنان انتظامات مترو به افرادی که پروتکل‌ها را در داخل سکو و واگن‌ها هم رعایت نمی‌کنند تذکر می‌دهند و همکاران ما به افرادی که ماسک نداشته باشند ماسک می‌دهند. اگر فردی نخواهد تمکین کند ما اقدامات سختگیرانه‌تری را اعمال خواهیم کرد.
شایسته در ادامه به این نکته نیز اشاره کرد که متروی تهران و حومه از همان روزهای اول ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی مبنی بر زدن ماسک در فضاهای عمومی؛ اجازه ورود افراد بدون ماسک را به مترو نمی‌داد و غرفه‌های عرضه ماسک در نزدیک‌ترین فضا به ورودی مترو برپا شد. وی افزود: در طرح جدید که الان مطرح کردم ممکن است فردی پس از عبور از گیت‌های ورودی مترو، ماسکش آلوده شده باشد یا از دستش بیفتد و دیگر دسترسی به غرفه‌ها نداشته باشد که به این افراد ماسک داده می‌شود، البته افرادی هم هستند که اعتقادی به زدن ماسک ندارند و فقط برای عبور از گیت‌های ورودی مترو ماسک می‌زنند و بعد از آن رعایت نمی‌کنند که اینجا لازم است به این افراد تذکر بدهیم که از قانون تمکین کنند.
وی در خصوص اقدامات صورت‌گرفته برای کاهش ازدحام جمعیت در مترو نیز گفت: یکی از اقداماتی که انجام می‌شود اعزام قطارهای فوق‌العاده در ساعت‌های پرازدحام است، به‌عنوان مثال در ساعات ۷ تا ۸ صبح و ۴ تا ۶ عصر با ازدحام جمعیت روبرو هستیم، سعی کردیم با اعزام قطار فوق‌العاده در این ساعات در حد امکان ازدحام را کاهش دهیم.

ارسال نظر

پربازدیدترین