|
| کد مطلب: ۸۴۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

کارشناسان پزشکی قانونی زندانیان بیمار بازداشتگاه اوین را معاینه می‌کنند

کارشناسان پزشکی قانونی زندانیان بیمار بازداشتگاه اوین را معاینه می‌کنند

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: طرح متمرکز معاینه زندانیان بیمار در زندان اوین از سوی کارشناسان پزشکی قانونی اجرا خواهد شد.

به گزارش آیند، مهدی فروزش از اجرای طرحی برای رسیدگی به وضعیت زندانیان بیمار خبر داد و گفت: در راستای دستورالعمل موضوع ماده ۱۲ سیاست‌های کلان قضایی در موضوع مجازات حبس با رویکرد حبس زدایی و در اجرای بند هشتم این دستورالعمل مصوب ریاست قوه قضاییه مربوط به زندانیانی که قادر به تحمل حبس نیستند و برای اینکه در طرح پایش مؤلفه‌های سرعت و دقت و صحت اجرایی شود و در مورد آن تصمیم گرفته شود؛ زندانیانی که دچار مشکلات روحی و جسمی بودندبه زندان اوین منتقل شدند.

مدیرکل پرشکی قانونی استان تهران ادامه داد: این افراد امروز سه شنبه ۱۹ بهمن به صورت متمرکز از سوی پزشکان پزشکی قانونی استان‌تهران مورد معاینه تخصصی قرارگرفتند.

فروزش با بیان اینکه در این معاینات به صورت دقیق مشخص می‌شود که آیا زندانی مورد بحث، توانایی تحمل ایام حبس را دارد یا خیر؟ گفت: همچنین بررسی خواهد شد که آیا استمرار حضور این افراد در زندان بیماری‌اش را تشدید می‌کند یا خیر ؟ که در مورد آنها تعیین تکلیف صورت می‌پذیرد و به مرجع قضایی اعلام می شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین