|
| کد مطلب: ۸۳۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد

آمار جهانی کرونا / آمریکا، هند و برزیل همچنان در صدر جدول

آمار جهانی کرونا / آمریکا، هند و برزیل همچنان در صدر جدول

با وجود افزایش شهرهای همه‌گیری سویه جدید کرونا (امیکرون) و کاهش شهرهای آبی و افزایش شهرهای نارنجی، زرد و قرمز ایران هنوز در دوازدهمین پله آمار جهانی ابتلا و مرگ و میر کرونا ایستاده است.

به گزارش آیند، مجموع مبتلایان به بیماری کرونا (کووید-۱۹) در جهان تاکنون به ۳۹۱ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۷۷۴ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۷۴۴ هزار و ۵۸۸ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۳۱۰ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۲۵۷ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

بر اساس آمارهای رسمیِ همه‌گیری کرونا، آمریکا همچنان با بیش از ۷۷.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۹۲۴ هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

هند نیز هم اکنون با آمار بیش از ۴۲ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۶ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

برزیل با بیش از ۶۳۱ هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید در جهان محسوب می شود و هند با بیش از ۵۰۱ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

روسیه نیز با گذشتن از آمار ۳۳۴ هزار قربانی تاکنون بالاترین مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی داشته و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

فرانسه همچنین با ثبت بیش از ۲۰ میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و نیز چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.

جدول به‌روز شده پاندمی جهانی کرونا

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلداُمتر»، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

ردیف نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۷۷,۴۹۶,۸۶۰ ۹۲۴,۵۳۰
۲ هند ۴۲,۰۸۰,۶۶۴ ۵۰۱,۱۴۳
۳ برزیل ۲۶,۳۱۹,۰۳۳ ۶۳۱,۰۶۹
۴ فرانسه ۲۰,۳۸۸,۳۹۰ ۱۳۲,۲۰۷
۵ انگلیس ۱۷,۶۸۹,۸۸۵ ۱۵۷,۹۸۴
۶ روسیه ۱۲,۴۵۲,۷۶۵ ۳۳۴,۰۳۹
۷ ترکیه ۱۲,۰۵۱,۸۵۲ ۸۸,۳۱۲
۸ ایتالیا ۱۱,۴۴۹,۶۰۱ ۱۴۸,۱۶۷
۹ آلمان ۱۰,۷۷۸,۸۲۹ ۱۱۹,۲۳۴
۱۰ اسپانیا ۱۰,۲۷۴,۶۵۳ ۹۴,۲۳۵

بر اساس آمار جهانی ورلدامتر، ایران نیز با مجموع شش میلیون و ۵۲۰ هزار و ۷۰۷ ابتلا و ۱۳۲ هزار و ۶۸۱ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه دوازدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار دارد.

بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۶ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای فرانسه، انگلیس، روسیه، ترکیه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، آرژانتین، ایران، کلمبیا، مکزیک، لهستان، هلند، اندونزی، اوکراین، آفریقای جنوبی، فیلیپین، پرو، بلژیک، جمهوری چک، کانادا، رژیم صهیونیستی و ژاپن نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

ارسال نظر

پربازدیدترین