|
| کد مطلب: ۷۹۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد

194 مبتلا به امیکرون در ایران / آنفلوانزا در ایران افزایش یافته است

194 مبتلا به امیکرون در ایران / آنفلوانزا در ایران افزایش یافته است

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره مشکلات و اقدامات حوزه درمان توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر سعید کریمی، معاون درمان در نشست خبری تاکید کرد: برای برقراری عدالت باید محرومیت زدایی کنیم. سند درمان داریم که مشخص کرده که برچه اساسی باید تجهیزات درمان توزیع شود. برخی از استان ها از میانگین ها پایین تر باشد به همین دلیل برای آنها سند محرومیت‌زدایی نوشته و به مرحله اجرا خواهد داشت. استاندار، خیرین و موسسات مردم نهاد جلسه گذاشتیم و برای استان‌هایی که محرومیت بسیاری دارند، جهادی کار خواهیم کرد. در بازدیدهای میدانی نیز اصلاحاتی انجام خواهد داشت.

او با اشاره به تکریم ارباب رجوع گفت: باید بیمار و ارباب رجوع را تکریم کنیم. بیمار در مرکز فعالیت‌های ما قرار گرفته است و باید همه براساس مردم محور بودن و در بیمارستان‌ها بیمار محور بودن فعالیت کنند.

سعید کریمی تاکید کرد: فسادستیزی باید در حوزه درمان انجام شود. در هر دستگاهی ممکن است فسادی وجود داشته باشد. بسترهای فساد را باید حذف کنیم و نظارت‌ها را افزایش دهیم.

معاون درمان با تاکید بر نسخه نویسی الکترونیک سلامت گفت: باید دیتاها ثبت شود تا بتواند حوزه درمان را مدیریت کرد. مدیریت الکترونیک در درمان اجرا خواهد شد.

او با اشاره به این که قانون جوانی جمعیت بسیار استراتژیک است، گفت: باید جمعیت باقی بماند و میانگین سنی نگه داشته باشد. کنترل تیروئید، چاقی و دیابت بتوان با درمان سبک به سمت جوانی جمعیت رفت و جلوی افزایش قیمت‌ها را گرفت.

او افزود: 194 تشخیص قطعی امیکرون داشتیم. بیمارستان‌ها آماده هستند ولی با توجه به فاصله کم واکسیناسیون اگر توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی درست رعایت شود، شاهد پیک بعدی نخواهیم بود.

سعید کریمی اثر واکسن بر امیکرون گفت: واکسن های داخلی کرونا در مقابل دلتا موثر بودند بنابراین به نظر می آید که این واکسن ها بر امیکرون نیز موثر خواهد بود.

او اعمال محدودیت ها تاکید کرد: باید از ستاد ملی مدیریت کرونا باید پیگیری شود.

معاون درمان در پاسخ به این سوال که بیماری‌های ترکیبی در بیمارستان‌ها روبرو هستیم؟ گفت: در بیمارانی که به بیمارستان ها مراجعه می کنند آنفلوانزا زیاد است.

سعید کریمی درباره حذف ارز ترجیحی تاکید کرد: حذف دلار 4200 قطعی نشده و نمی شود در مورد آن صحبت کرد. حمایت هایی از بحث دارو و سلامت در این حذف دیده شده است.

او در پاسخ به این سوال که در مناطق محروم چه تعداد پزشک نیاز داریم؟ بیان کرد: برای این که یک پزشک متخصص بعد از دوره طرح در مناطق محروم بماند باید تسهیلاتی فراهم کنیم. این تسهیلات پیش‌بینی شده ولی هنوز مصوب نشده است. مناطق محروم سهمیه ای 30 درصدی دارد که از این طریق به صورت بومی گزینی را برای این مناطق بمانند. برای حل مشکل باید ماندگاری پزشک را با مشوق های مالی و رفاهی افزایش دهیم.

او درباره داروهای موثر بر درمان کرونا گفت: داروهای جدید کرونا در کمیته علمی بررسی خواهد شد تا هزینه اثربخشی آن مشخص شود. در حوزه درمان مشکل نداریم. اگر دارویی تایید شود حتما در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او در پاسخ به این سوال که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی ای به درمانگاه‌ها دستور داده که تبلیغ اقلام پیشگیری از بارداری و حتی کلمه تنظیم خانواده حذف شود. با گرانی اقلام پیشگیری و حذف تنظیم خانواده راه درستی برای جوانی جمعیت است؟ گفت: اصل بر اجرای قانون جوانی جمعیت است. روی این قانون اصرار داریم از طریق علمی باید انجام شود. حالا یک نامه‌ای در جایی منتشر شده صحبت کنیم حاشیه سازی بیشتر از اصل مطلب خواهد شد. باید با این مشکل پیر شدن جمعیت مواجه نشویم و بتوانیم آن اصلاح کنیم.

سعید کریمی درباره بیمارستان های ناایمن تاکید کرد: اگر بیمارستانی ناایمن باشد در اعتباربخشی و صدور پروانه سخت گیری خواهیم کرد برخی از بیمارستان ها فرسوده هستند و قدمت آنها به 80 سال می رسد.

او با اشاره به این که عمده تخلفات در بیمارستان ها انجام می‌شود گفت: غیر از این که با افراد متخلف برخورد می‌کنیم با بیمارستان نیز برخورد خواهیم کرد. نظارت‌ها باید تشدید شده و ساماندهی شود. فساد ستیزی جزو اولویت های ماست.

ارسال نظر

پربازدیدترین