|
| کد مطلب: ۷۸۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد

گرانی مصرف گوشت و لبنیات را 35 درصد کاهش داده است

گرانی مصرف گوشت و لبنیات را 35 درصد کاهش داده است

افزایش قیمت ها باعث شده که 35 درصد پرتئین ها را از سفره مردم حذف کرده است.

به گزارش آیند، زهرا عبداللهی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: گرانی باعث شده که مرغ، گوشت و… از سفره مردم کم شود. حذف این پروتئین‌ها باعث لاغری و سوءتغذیه شده و کوتاه قدی را به دنبال خواهد داشت. از سوی دیگر رشد و تکامل جنین تاثیر می گذارد. می‌توان برخی پروتئین ها مانند حبوبات را جایگزین کرد اما این کافی نیست و باید پروئنین‌های حیوانی در دسترس مردم قرار گیرد.

گرانی پروتئین ها را از سفره مردم حذف کرده است

او گفت: سال گذشته بررسی را در شروع بیماری کرونا در کشور با همکاری انیستیو تحقیقات صنایع غذایی کشور انجام دادیم و این تحقیقات نشان می دهد که 35 درصد مصرف به دلیل افزایش قیمت ها کاهش یافته است. این اقلام گوشت (مرغ، گوشت قرمز و…) شیر و لبنیات و میوه است. حبوبات جایگزین مناسبی و منبع ارزان قیمت است ولی قطعا نمی توان پروتئین حیوانی را از رژیم غذایی حذف کرد.

روزی یک تخم مرغ بخورید

عبداللهی با بیان این که دو واحد گوشت باید مصرف شود، افزود: هر واحد 30 گرم گوشت قرمز است. اگر هفته ای یکبار گوشت قرمز خورده شود کافی است اما باید پروتئین ها از منبع گوشت سفید مانند مرغ و ماهی تامین شود. تخم مرغ هم جایگزین خوبی برای گوشت است و مصرف یک تخم مرغ در روز توصیه می شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین