|
| کد مطلب: ۷۸۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد

افزایش خطر افسردگی و اضطراب در دانش آموزان با آموزش آنلاین

افزایش خطر افسردگی و اضطراب در دانش آموزان با آموزش آنلاین

به گزارش آیند ، طبق مطالعه جدید، یادگیری آنلاین، به جای کلاس درس فیزیکی، خطر افسردگی و اضطراب را برای دانش آموزان کلاس‌های بالاتر، افزایش می‌دهد.

محققان بیمارستان کودکان در تورنتو، تلاش کردند ارتباط میان استفاده از انواع سیستم‌های آنلاین در بحث آموزش و سلامت روان را بررسی کنند.

آنها دریافتند ارتباط واضحی میان اضطراب گزارش شده توسط والدین و افسردگی در دانش‌آموزان بزرگتر وجود دارد، چراکه مجبور بودند از سیستم آنلاین برای آموزش استفاده کنند.

محققان پیامدهای گزارش بهداشت روان والدین درباره 2026 بچه مدرسه‌ای خود را تجزیه و تحلیل کرده و به این نتایج رسیدند.

به گفته محققان، این یافته‌ها نشان می‌دهد مداخله و حمایت اجتماعی برای ترویج استفاده صحیح از سیستم‌های آنلاین برای حفظ سلامت روان دانش آموزان ضروری است.

آنها همچنین فهمیدند افزایش تماشای تلویزیون و انجام بازی در کودکان کوچکتر در طول شیوع کرونا منجر به سطوح بالاتر افسردگی، اضطراب، مشکلات رفتاری و بیش فعالی می‌شود.

البته خطر افزایش این شرایط در کودکان مبتلا به اختلالات اوتیسم وجود نداشت که دلیلش سطح پایین‌تر تعامل اجتماعی آنها و سطح بالاتر استفاده از تلویزیون و گیم باشد.

در طول همه گیری اقدامات ناشی از بهداشت عمومی تحمیلی مانند فاصله گذاری اجتماعی، انزوا و تعطیلی مدارس و افزایش گذران وقت بچه‌ها با تلویزیون، بازی، چت ویدئویی و یادگیری آنلاین بر افسردگی و اضطراب آنها افزود.

ارسال نظر

پربازدیدترین