|
| کد مطلب: ۷۷۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد

شهرداری تکلیف لیست ۱۲۹ تایی‌ها را روشن کند!

شهرداری تکلیف لیست ۱۲۹ تایی‌ها را روشن کند!

طبق آمارهای قبلی تهران دارای ۱۲۰ ساختمان های بسیار پرخطر بود. اما امروز رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از آمار ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر تهران رونمایی کرد.

پریسا هاشمی: پس از آوار شدن ساختمان پلاسکو بر سر آتش‌نشانان، ساختمان‌های ناایمن بیش از پیش مورد توجه قرار گرفتند. کارشناسان سازمان آتش‌نشانی ۳۳ هزار و ۲۲۱ ساختمان ناایمن را در شهر تهران شناسایی کردند. طبق بررسی‌ و کارشناسی سازمان آتش‌نشانی از این تعداد، ۱۲۰ ساختمان بسیار پرخطر ، ۳۵۰۰ ساختمان پرخطر، ۲۳ هزار و ۵۵۸ ساختمان میان‌خطر و ۶ هزار و ۴۳ ساختمان کم‌خطر در تهران شناسایی شد.

مراکز درمانی نیز بخشی از این ساختمان‌های پرخطر به خود اختصاص داده و ۵۳۹ مرکز درمانی پرخطر در شهر شناسایی شده که دستورالعمل‌های لازم برای رفع خطر توسط سازمان آتش نشانی به آنها ابلاغ کرده است. برخی از این مراکز بسیار پرخطر هستند که در صورت رخداد حادثه، نمی‌توان هیچ اقدامی برای آنها انجام داد.

شناسایی و اعلام تعداد ساختمان‌های ناایمن مدتی در صدر اخبار قرار گرفت و پس از مدتی به دست فراموشی سپرده شد. ساعت 9 شب دهم تیر ۱۳۹۹ انفجار کلینیک سینا دوباره مصاحبه‌و سوژه‌ها با مضمون «ساختمان‌های ناایمن» را قوت بخشید اما 14شهروند تهرانی هم باعث نشد که اقدام جدی جهت ایمن‌سازی این ساختمان‌ها انجام شود.

اینبار با تغییر دولت و مدیریت شهری و در سکوت خبری ساختمان‌های ناایمن شهری مورد توجه قرار گرفته و شهرداری، شورای شهر تهران و دولت جهت ایمن‌سازی ۱۲۰ ساختمان بسیار پرخطر تصمیم‌گیری خواهند کرد.

اگر اتفاقی نیفتاد، موضوع را پیگیری کنید

محمد مخبر دزفولی، معاون اول رئیس جمهوری ایران در گفتگو با خبرنگار آیند تاکید کرد: قرار است درباره این ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر تصمیم‌گیری شود. در این راستا شهرداری، شورای شهر تهران و دولت با مالکان این ساختمان‌ها جلسه‌ای برگزار ‌می‌کنند تا درباره ایمن‌سازی این ساختمان‌ها تصمیم‌گیری شود.

او در پاسخ به این سوال که در گذشته نیز این جلسات برگزار شد، تضمینی وجود دارد که این جلسه به ایمن‌سازی ساختمان‌های بسیار پرخطر بینجامد؟ گفت: اگر ۳ ماه دیگر اتفاقی در راستای ایمن‌سازی ساختمان‌های بسیار پرخطر تهران رخ نداد، این موضوع را از ما مطالبه کنید.

لیست ساختمان‌های پرخطر

امروز مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود علاوه بر آن که آماری ارائه کرد که حاکی از افزایش تعداد ساختمان های پرخطر بود، تاکید کرد: یک لیست ۱۲۹ تایی از ساختمانهای پرخطر دارد که لازم است برنامه زمان بندی ایمنی گام به گام آن را اعلام کند گفت: مناطق باید موظف باشند که با همکاری مالک و صنوف این ساختمانها را ایمن کند. جالب است که بدانید باغ گل جزئی از ساختمانهای بسیار پرخطر بود که در این لیست ۱۲۹ تایی قرار داشت که هفته گذشته دچار حادثه شد و دور از ذهن نیست که در هفته های آینده خدایی ناکرده ساختمانهای دیگر دچار سانحه شوند.

ارسال نظر

پربازدیدترین