|
| کد مطلب: ۷۶۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد

فرار اومیکرون از مصونیت طبیعی، واکسیناسیون و درمان آنتی بادی

فرار اومیکرون از مصونیت طبیعی، واکسیناسیون و درمان آنتی بادی

استاد دانشکده پزشکی هاروارد می‌گوید اومیکرون از مصونیت طبیعی، واکسیناسیون و درمان آنتی بادی فرار می‌کند.

به گزارش آیند و به نقل از فوربس ، ویلیام هاسلتاین توضیح می‌دهد: شواهد اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد اومیکرون دربرابر واکسن‌ها و بسیاری از درمان‌های آنتی بادی مقاوم است.

در عرض چند هفته کرونای اومیکرون در سراسر جهان گسترش یافته است.

بروز عفونت جدید با سرعت بالا رو به افزایش بوده و جمعیت‌های واکسینه شده و همچنین افرادی که قبلا کرونا گرفته بودند را نیز در بر گرفته است.

به گفته محقق آمریکایی شواهد اپیدمیولوژیک قویا به این نکته مهم اشاره دارد که اومیکرون هم به واکسن و هم درمان آنتی بادی مقاوم است.

اومیکرون به شدت از عفونت طبیعی فراری است.

داده‌های جدید ثابت کرده افرادی که قبلا کرونا گرفته‌اند محافظت کمی در برابر اومیکرون دارند.

تحقیق انجام شده توسط کامرونی و همکاران{ لینک } نشان می‌دهد میل اومیکرون برای اتصال به پروتئین بالاتر بوده که باعث افزایش انتقال پذیری است.

به گفته محقق آمریکایی قبلا حدس زده شده که منشا اومیکرون بیماری زئونوز معکوس {بیماری عفونی قابل انتقال میان انسان و حیوان} باشد.

در اینجا موش فاضلاب می‌تواند هدف اصلی باشد.

از سوی دیگر داده‌های جدید نشان داده سرم افرادی که دز سوم را دریافت‌کرده‌اند تقریبا پس از دو هفته 90 درصد از قدرت خود را در برابر اومیکرون از دست داده‌اند.

بدین ترتیب افراد در عرض 3 ماه پس از تزریق واکسن تقویتی مستعد ابتلا به اومیکرون هستند.

اما در حال حاضر 8 درمان آنتی بادی مونوکلونال مجاز یا اورژانسی در گردش وجود دارد.

بیشتر این آنتی بادی‌ها دامنه اتصال گیرنده را مورد هدف قرار می‌دهند.

در نوع اومیکرون ده جایگزین اسید آمینه در موقعیت‌های 437 تا 508 وجود دارد که اتصال و خنثی سازی آنتی بادی را کاهش می‌دهند.

طبق تحقیق انجام شده از 8 آنتی بادی منهای Sotovima، همگی به طور کامل فعالیت خنثی کنندگی خود در برابر شبه ویروس اومیکرون را از دست دادند.

بسیاری از کارشناسان از توانایی SARS-CoV-2 برای جهش علیه افزایش مقاومت در دوران نقاهت، واکسن‌ها و آنتی بادی‌ها شگفت زده شده‌اند.

التبه این شگفتی برای کسانی که می‌دانند کروناویروس‌ها میلیون‌ها سال تکامل یافته تا میزبان را مجددا در طول زمان آلوده کنند، بی جا بود.

آلوده‌شدگان قبلی با اومیکرون و یا سویه‌های آینده دوباره آلوده می‌شوند.

گفتنی است خواهر این ویروس یعنی SARS-CoV و پسرعموی آن MERS-CoV بین 10 تا 30 درصد کشندگی داشتند و SARS-CoV-2 پتانسیل این را دارد که کشنده‌تر از امروز شود.

به گفته دکتر ویلیام هاسلتاین ما باید همیشه چه حالا و چه در آینده نسبت به تغییرات جزیی در پروتئین ساختاری، غیرساختاری و کمکی ویروس آماده باشیم.

ارسال نظر

پربازدیدترین