|
| کد مطلب: ۷۶۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد

تشکیل کمیته‌ای برای قانون تسهیل ازدواج ۱۵ ساله‌ها

تشکیل کمیته‌ای برای قانون تسهیل ازدواج ۱۵ ساله‌ها

معاون امور جوانان وزارت ورزش گفت: کمیته‌ای تشکیل شده است و در حال بازنگری در قانون تسهیل ازدواج برای ۱۵ ساله‌ها هستیم.

وحید یامین پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سرانجام اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان ۱۵ ساله به کجا رسیده است، گفت: کمیته‌ای متشکل از معاونت امور جوانان وزارت ورزش و کمیسیون امور اجتماعی مجلس با شرکت مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شده است و در حال بازنگری در این قانون هستیم.

او افزود: احتمال این وجود دارد که این قانون با اصلاحاتی مجدد ارائه شود و به مرحله اجرا راه پیدا کند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش گفت: مدت زمان بسیار زیادی از تصویب این قانون گذشته است و تغییراتی که در اسناد بالادستی و قوانین به وجود آمده است اجرای این قانون را با مشکل مواجه کرده است.

یامین پور افزود: به عنوان مثال می‌توان گفت نسبت این قانون با قانون جوانی جمعیت هنوز معلوم نیست، همچنین اجرا شدن قانون فعلی موکول به تشکیل صندوق اندوخته جوانان است که هنوز برای این صندوق تصمیمی گرفته نشده است.

او ادامه داد: هر دولتی برای این قانون تصمیمی گرفته است اما هیچ زمان نشده که این قانون به مرحله اجرا برسد، به عنوان مثال دولت نهم و دهم صندوق مهر امام رضا را برای اجرای این قانون پیش بینی کرد و دولت تدبیر و امید هم صندوق کارآفرینی مهر امید را طراحی کرد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش گفت: این تعدد تصمیم در دولت‌ها اجرای قانون تسهیل ازدواج مبنی بر تشکیل صندوق اندوخته جوانان را به تأخیر انداخته است که امیدواریم در این دولت بتوانیم اقدامات خوبی را در راستای اجرای صحیح این قانون داشته باشیم. / مهر

ارسال نظر

پربازدیدترین